7

Чесний огляд на Trine 5

Оскільки тільки на мемах сайт виживати не може (хоча поки що живе, слава Анімешнечку), треба робити і повноцінні пости. Отже, як і обіцяв, мій, як і спойлерив, позитивний огляд на Trine 5.

1694114352706-mrapple561-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

Дисклеймер: при написанні цього поста не було зловживання жодною нейромережею (окрім мого мозку, звісно).

Дисклеймер 2: може бути трішки сюжетних спойлерів, проте навряд більше за трейлери :D

Ну почнемо вже по-класиці з невеличкого вступу і потім перейдемо до оцінок :)

Про що той Trine?

Trine це серія 2.5D кооперативних платформерів-головоломок (3-тя частина була у повноцінному 3D). Гравцю доведеться грати за трьох героїв Тріни - Лицаря Понтія, Чарівника Амадея і Принцесу-крадійку Зою. Тріна, на честь якої названа серія, - це чарівний артефакт душі, який має свою свідомість, чарівні здібності та втілення у вигляді жінки. Цей артефакт за дуже несподіваних обставин пов'язав одну з одною душі наших героїв ще у далекій (2009 рік) першій частині гри. Тріна кличе героїв на допомогу коли королівству, або цілому світові загрожує небезпека: злий некромант, який хоче силою мерців захопити королівство; заздрісна сестра, що змовилася з гоблінами для узурпації влади; злий чаклун, що хоче захопити артефакти сили для знищення світу; молодий принц, що бореться з прокляттям кошмарів.

Проте у новій частині все трішечки інакше. Леді Сяйна та пан Годерік хочуть узурпувати владу в королівстві. Для цього вони вже захопили палату лордів та Астральну академію. Наступним кроком вони хочуть прибрати зі свого шляху героїв Тріни. Впродовж сюжету героям доведеться пройти через пастки та варту механічних роботів щоб відновити своє чесне ім'я і захистити королівство

Як вже заведено у серії, сюжет не є основною частиною гри, проте він все одно доволі жвавий, з певною кількістю гумору та досить пікантними подробицями особистого життя Амадея (спойлер: все складно)

Головоломки - 10/10

1694115481588-mrapple561-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

Як ветеран серії, що має 100% досягнень у всіх попередніх частинах (можете перевірити на моєму профілі і профілі дружини - forestbunny) можу запевнити, що 80-90% часу гри витрачається саме на головоломки. Від простих зі знаходження шляхів далі, до складніших по типу активації механізмів/розблокування дверей та багато чого іншого

У цій грі головоломки виконані на 200%. Розробники взяли працюючу формулу і просто ще раз її покращили. Тут є все: головоломки з водою, з фізикою, з балансом, зі світлом тощо. І не дивлячись на наш досвід, деякі головоломки ставили нас з дружиною у тотальний глухий кут

1694116583488-mrapple561-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

Наприклад ця ***** загадка. Ми на неї витратили пів години (не полінувався і подивився на записі). Начебто проста задача - треба набрати води у відро. Ми спробували безліч конфігурацій і часто були за волосинку від рішення. А воно виявилося досить простим і потребувало трішки більше точності, ніж ми звикли, та винахідливості. Настільки складних головоломок не дуже багато, проте їх наявність ставить реальний виклик гравцеві. Також додам, що нові гравці скоріше за все впоралися б швидше, бо конкретно нас з дружиною підвела звичка думати як у попередніх частинах

І це мабуть найкращий аспект серії - у кожній частині, а особливо у третій, розробники привносять щось нове та цікаве починаючи від здібностей персонажів, завершуючи конфігурацією головоломок. І ця частина не є виключенням та залишає свої унікальні враження

В першу чергу завдяки новим здібностям персонажів: Понтій тепер може створювати свого клона, Амадей засвоює антигравітаційну магію (все ще не може у вогняну кулю - сумно), а Зоя може запускати тимчасове кільце для свого крюка-кішки та розкидуватися вибухівкою

1694117658376-mrapple561-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

Поєднання усіх цих здібностей просто необхідне для проходження рівнів. Наприклад, Понтій має створити клона щоб затримати якийсь з важелів на місці. У це час Зоя крижаними стрілами заморожує платформу, а Амадей натискає кнопку за допомогою створеної платформи

Нові навички з'являються у героїв поступово впродовж майже усього сюжету. І це просто неймовірне відчуття, коли переходиш до нової складної загадки і одразу бачиш можливість для використання нової механіки. Проте бувають моменти коли забуваєш про якусь зі здібностей і вже злітаючи на дупній тязі до тебе приходить абсолютно просте та логічне рішення і сидиш наче йолуп " а як я міг про це забути" :D

1694121222885-mrapple561-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

Інша складова нових вражень це велика кількість абсолютно нових елементів оточення та грамотного їх поєднання зі вже знайомими. Наприклад, тут з'являються заряджені кулі, які Амадей не може рухати, проте Зоя може за них зачепитися мотузкою. Тепер задача транспортування цієї кулі вже не така тривіальна. А додати до цього необхідність тримати її подалі від води та неможливість нормально стрибати з нею - отримаємо абсолютно новий тип головоломок

Проте навіть у цій, без перебільшення, найкращій частині гри є невеличкий недолік, а саме якась непостійність. Чомусь деякі рухомі об'єкти Зоя може заморозити, а деякі - ні. Причини цього нам не пояснили, тому таке обмеження місцями вважається просто примхою розробників, аніж сюжетно обумовленим. Проте таких місць всього декілька і жодне з них не стає неможливим чи нудним через це

Бойова система - 8/10

1694118443973-mrapple561-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

Оскільки тут є антагоністи, то є і їх посіпаки. У цій частині це різні механічні створіння: антропоморфні роботи, залізні звірі та величезний восьминіг. Більшість з них є рядовими супротивниками і сутички з ними не є чимось вражаючим. Але зустрічаються і унікальні супротивники як то величезна пацюк-некромант, що підіймає скелети свої загиблих братів та щоразу телепортується, коли отримає відповідну кількість шкоди; чи особливий робот, який створюю силове поле для захисту інших ворогів. Усе це вносить певну різноманітність у сутички, але вони все ще просто "окей"

Проте є і боси, які тут зроблені просто відмінно. Двобій з кожним з босів (їх тут не багато) також є свого роду головоломкою: як зняти його захисне поле, як змусити його наблизитися, як ухилитися від його атак, як це все зробити достатньо швидко щоб не померти :D

1694119316170-mrapple561-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

Окремо варто відмітити нові бойові навички Чарівника Амадея. У всіх попередніх частинах боєць із нього був, м'яко кажучи, ніякий. Він звісно міг у другій частині заперти ворога, навіть доволі сильного, у клітку чи просто підхопити його та скинути у безодню. Але йому було дуже далеко до бойової ефективності Зої і Понтія, тож досягнення по типу "пройти один рівень тільки за чарівника" були чистим жахіттям. Але у цій частині розробники усе ж таки пожаліли Амадея і, хоча не дали йому змогу викликати вогняну кулю, його арсенал суттєво збільшився

1694119689765-mrapple561-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

Проте що розчарувало, так це молот мого улюбленого Понтія (ну ви просто подивіться на цю гору чистої маскулінності). У цій частині це просто шмат заліза, який максимально неприємно використовувати. Ну десь отримуємо, десь втрачаємо :D

Дизайн рівнів - 10/10

1694119900020-mrapple561-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

Оскільки основною частиною є головоломки, то у розділі про них я все і сказав :D

Дизайн рівнів тут цікавий, в певній мірі вертикальний. Він змушує подумати над способами проходження та змушує використовувати усі здібності персонажів у максимально різноманітному поєднанні. Десь без кубика Амадея не пройти, а десь можна просто переключитися на Зою перестрибнути. Десь необхідно зробити ривок Понтієм, а десь прокотитися на кулі Амадея

Окремо хочу виділити секрети - їх тут безліч і вони зроблені гарно. Мабуть, найліпше за всю серію. Їх все ж таки легко пропустити, проте вхід до секретних місць завжди десь у рамках екрану (передаю привіт першому рівню доповнення другої частини, де за досвідом необхідно стрибати наосліп поза межами екрану на похилому слизькому дахові... в мене ПТСР від другої частини, не зважайте)

1694121289963-mrapple561-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

Також ці секретні локації містять одні з найцікавіших загадок у грі, не кажучи про просто унікальні, як наприклад цей пазл зі світлом. Єдина частинка досвіду, яку нам довелося гуглити це ось ця пляшка на скріншоті далі (справа вгорі світиться). Усе інше 100% можна знайти без жодних посібників та вікі

1694120482580-mrapple561-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

І шукати всі ці секрети дійсно цікаво. Вони не потребують додаткового грінду чи багаторазового проходження локацій (привіт Hogwarts Legacy). Десь на третині рівнів нам вдалося зібрати весь досвід та всі колекційні предмети з першого разу (так, досвід не проп'єш :D)

Візуал та технічна складова - 10/10

1694121391974-mrapple561-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

Технічний стан гри - майже ідеальний. Єдина невеличка проблемка була із тінями - у деяких катсценах вони просто божеволіли. Подібне я бачив і в інших іграх, тож це скоріше пов'язано з особливостями карт AMD а не безпосередньо з грою. У продовж активної гри з тінями все нормально. Цікавий факт - гра вже тиждень як релізнулась, а патчу першого дня все ще немає :D

Щодо продуктивності - тут все на висоті. Оскільки графіка не гониться за най-най-останнішими технологіями та супер-дупер реалізмом, то і вимоги до заліза тут відповідні. Також присутня гарна оптимізація, що розробники зазначали у своєму пості

Щодо візуалу - він тут просто космічний. Основна його особливість це саме стиль гри. Дещо мультяшний, простий проте дуже видовищний, казковий і мальовничий світ справляє непередаване враження. Підводний тунель, кришталеві печери, рідкісні проте дуже веселі взаємодії із тваринами - все це приковує погляд. Візуальна складова це мабуть найприємніша причина знову і знову повертатися до всесвіту Trine - будь якої частини

Веселощі - 1000000/10

Тут буде коротко - це весела гра)

Окрім просто смішних ситуацій, які виникають через несподівані взаємодії деяких об'єктів: мотузка стрибає як навіжена чи чарівник прорахувався з кубиками і видалив той, на якому трималася уся конструкція, - є і можливість навмисно порозважатися. Наприклад, знищити ворога новим веселим способом чи порвати мотузку товариша поки він висить над безоднею. Ну і просто спостерігати як різні об'єкти падають на голови персонажів. Було дууууууже багато прям розривних моментів :D

Висновок

Trine 5 це закономірне продовження серії. Як я і писав, розробники взяли працюючу формулу і покращили її, додавши нових здібностей, нових елементів оточення і придумавши нові головоломки

Ми з дружиною з нетерпінням чекали цієї гри, придбали її за місяць до релізу і ні про що не пошкодували. Пройшовши її за приблизно 20 годин майже на 100% досягнень, ми отримали безліч цікавих вражень, позитивних емоцій і просто гарно розважилися

Ми однозначно повернемося до цієї гри та з нетерпінням чекатимемо доповнення чи наступну частину, чи не так, forestbunny ?)

P.S. Зараз діють просто неймовірні знижки на попередні частини, тож можна зацінити і їх без шкоди для гаманця :)

Оцініть пост:
7
Коментарі
Вибір емоджі
MrApple561
MrApple561
07.09.2023, 22:39
(відредаговано)

P.S. на написання поста витратив 3 години часу, тож не будьте байдужими і залишіть комент та вподобайку🤗

Reply

Відповісти

forestbunny
forestbunny
07.09.2023, 22:56

Звичайно повернемося, там ще два досягнення треба вибити)✨

Reply

Відповісти

CyMHi-36o4eHH9I
CyMHi-36o4eHH9I
08.09.2023, 08:38
(відредаговано)

👍 У steam зараз знижки на попередні частини - 240 гривень за чотири гри. Інсталював українізатор, поки найбільш подобається вбивати ворогів через телекінез. Не зрозуміло як треба ставитися до очок талантів - качати все, чи тільки те чим користуєшся.

Reply

Відповісти

MrApple561
MrApple561
08.09.2023, 08:55

З навичок я зазвичай в першу чергу прокачував бойові, потім навички Амадея для створення більшої кількості об'єктів. Проте з кожною наступною частиною безпосередньо прокачка вже не настільки важлива, бо нові здібності відкриваються саме за сюжетом Дякую, що нагадали про знижки - закину цю інфу кудись у пост :)

Reply

Відповісти