5

FidelityFX Super Resolution 3.0 та ще дещо

Нещодавно на Gamescom 2023 компанія AMD представила нові дві відеокарти: RX 7800XT та RX 7700XT, - та анонс третьої версії їх технології апскейлінгу

7700XT за 450$ та 7800XT за 500$

Більш детально з характеристиками нових карт та FSR 3.0 можете ознайомитись у виступі AMD на Gamescom 2023 та у більш стислому огляді на каналі GamersNexus, а тут коротко про головне

FidelityFX Super Resolution 3.0

<br>

Першою новою можливістю FSR 3.0 стало використання технології без апскейлінгу, лише для згладжування. В теорії, та як показано на наданих ЗМІ скриншотах, це має покращити якість зображення без впливу на продуктивності. У якості прикладу показали кадри з гри Forspoken, які дійсно виглядають чіткішими, навіть з урахуванням  шакального бітрейту ютубу :)

Друга, ще цікавіша, можливість технології це генерація кадрів, яку у AMD назвали Fluid Motion Frames. За словами AMD ця технологія дозволить подвоїти, у деяких випадках потроїти, кількість кадрів на секунду, а у поєднанні з AMD Anti-Lag має забезпечити швидший час відгуку. На жаль, технічних деталей нам не пояснили. Проте можна поспекулювати і припустити що, як і генерація кадрів від NVIDIA, ця технологія використовує данні векторів руху, які вже вбудовані в рушії ігор

Щодо підтримки ігор, то тут все також у стилі AMD - ними заявлена підтримка Fluid Motion Frames для будь-якої гри, що використовує DirectX 11 чи 12 та виконується на відеоадаптері AMD. Для цього просто необхідно у  Radeon Softwere увімкнути функцію Hyper RX. Ну а для повноцінного використання FSR 3 все ж необхідна підтримка зі сторони розробника. Проте, як і з попередніми версіями, тут все дуже просто: вмикаєте відповідний плагін у рушії Unreal Engine чи Unity (про підтримку інших не знаю) і ваша гра підтримує FSR 3

Ну і як вишенька на торті, AMD нагадали, що FSR працює на майже будь-якому залізі: NVIDIA, AMD, Intel, поточне покоління, попереднє покоління, поза-попереднє покоління і навіть на деякій інтегрованій графіці і навіть на XBox (конкретні моделі не були названі, але тут швидше за все залежатиме в першу чергу від підтримки технології іграми).  Тож навіть володарі чогось по типу GTX 1060 6GB зможуть пограти у поточні та майбутні AAA ігри без необхідності знижувати налаштування до мінімуму

Особисто я маю гарне враження від використання FSR 2. Ця технологія врятувала мою психіку під час проходження Hogwarts Legacy у 3440x1440 на моїй RX 6700XT з майже максимальними налаштуваннями графіки. Крім деяких невеличких артефактів дуже специфічних світлових ефектів, проблем я не помітив. Та і ці були виправлені вже через місяць

RX 7700XT та RX 7800XT

Для повної оцінки новинок потрібно дочекатися їх виходу, що заплановано на шосте вересня, та оглядів з тестуванням від ЗМІ. Проте на характеристики та дані продуктивності від AMD можна поглянути вже зараз. Почнемо з заліза

1693262057428-mrapple561-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

На папері обидві карти виглядають дуже непогано: достатня кількість швидкої пам'яті у порівнянні з широкою шиною щоб витримати вимоги ігор наступних декількох років. Також ми бачимо суттєвий приріст у кількості ядер штучного інтелекту, що має покращити продуктивність у деяких бізнес-задачах, та збільшення ядер трасування променів, що теоретично дасть змогу генерувати реалістичне освітлення з хоч якоюсь частотою кадрів (особливо я поки що не вірю у Real-time Ray Tracing)

Тепер до продуктивності

1693262661117-mrapple561-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

Як видно, з наведених AMD даних, RX 7800XT є прямим суперником для RTX 4070 12GB. У 1440p без апскейлу (та я припускаю без геренації кадрів) новинка від AMD перемагає у більшості наведених ігор, проте є і програші. Більшість негативних результатів AMD має у іграх з великим навантаженням на трасування променів. Проте у деяких сценаріях (REsident Evil 4, Far Cry 6, Forza Horizon 5) все ж таки перемагає. В цілому продуктивність виглядає дуже гарно, але треба дочекатися даних від незалежних оглядів щоб щось стверджувати

1693262981476-mrapple561-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

Молодша новинка, RX 7700XT, є суперником RTX 4060Ti 16GB. У цьому порівнянні карта від AMD перемагає просто абсолютно, знову ж таки за виключенням декількох ігор з великим навантаженням на трасування променів

Ціна обох карт більш ніж приємна. RX 7700XT коштуватиме 450$, що на 50$ дешевше за суперника - RTX 4060Ti 16GB. RX 7800XT коштуватиме 500$, що на цілих 100$ дешевше за RTX 4070 12GB. Тож найближчим часом можна очікувати зниження цін на карти від зелених, що знову ж таки у стилі AMD - робити добре для всіх геймерів

Трішки незрозумілим при цьому є настільки мала різниця у ціні між двома картами червоних. Як помітив Стів із GamersNexus, складається враження що лише одна з карт буде оптимальним варіантом для придбання у конкретний момент часу, і на мою думку це буде старша модель. Додати 10% вартості для отримання 10-15% приросту продуктивності та загалом більш здатну карту, як на мене, гарна пропозиція

Моя незалежна думка

На жаль у своїй презентації AMD не представила жодних даних щодо "ділової" сторони свої карт: ані використання для рендерінгу, ані штучного інтелекту, ані монтажу/редагування відео та зображень. Особисто для мене це є індикатором того, що цей сегмент ринку залишиться цілковито за NVIDIA та можливо щось покаже Intel

З геймерської точки зору я абсолютно обожнюю підхід червоних до введення та розповсюдження нових технологій, тож нетерпляче чекаю щоб побачити FSR 3 у дії

Заявлений приріст продуктивності у іграх відносно конкурентів є досить суттєвим та привабливим, проте цікаво буде дізнатися дані у порівнянні з минулим поколінням карт AMD

Також ще раз трішки поспекулюю і припущу що це ще не остаточні показники продуктивності. Зазвичай, оновлення драйверів та ліпша підгонка під конкретні ігри може відчутно збільшити кількість кадрів на картах AMD. Але це ми побачимо лише згодом

P.S. референсні моделі карт від AMD виглядають просто потрясно. Дуже шкодую, що не маю такої у своєму ПК

Оцініть пост:
5
Коментарі
Вибір емоджі