"Все хороше - це забуте старе". Саме так можна описати вихід нової частини Battlefield. Після провальної 2042, яка об’єктивно опустила серію на "максимальне дно", знищивши її основні постулати, завдяки яким гра здобула власну ідентичність і зібрала армію фанатів, EA нарешті зрозуміла, що потрібно прислухатися до ком’юніті. Гравці у відчаї намагаються донести компанії: "Досить експериментів, поверніться до того, що добре працює, і не чіпайте".
Те, що зробила EA, я можу назвати найгеніальнішим "мувом", який тільки можна було придумати - вони найняли Вінса Зампеллу! Не дарма спільнота гравців називає його "батьком шутерів". Його вплив на жанр FPS дійсно колосальний і його важко переоцінити. Зампелла був одним із засновників Infinity Ward, під його керівництвом і творчим поглядом була створена франшиза Call of Duty. Він працював над Call of Duty, Call of Duty 2, COD 4: MW (2007) та COD: MW 2 (2009), яка, на мою думку, є його magnum opus. Саме під його керівництвом почалася операція "врятувати Battlefield 2042" після її провалу: повернення класів, переробка карт та інші зміни. Яка іронія долі: людина, яка працювала над головним конкурентом Battlefield - Call of Duty, тепер очолює усю франшизу Battlefield.
Чи вдалося EA та Battlefield Studios на чолі з Зампеллою врятувати серію після черги невдалих експериментів і повернути довіру гравців? Розберемося у огляді Battlefield 6.
Геймплей
Класи
"Класи - це основа, база, ґрунт Battlefield. Ми більше не прибираємо їх", - саме так підкреслювала EA у рекламній кампанії Battlefield 6, показуючи на банерах та постерах 4 значки: штурмовик, інженер, підтримка і розвідник - звична система класів для Battlefield.

Я пограв кожним класом і можу з упевненістю сказати, що вони зроблені добре. Кожен має власні механіки та гаджети - як знайомі з попередніх частин, так і кардинально нові. Наприклад, штурмовик отримав штурмову драбину, яка дозволяє підніматися на висоти та одразу потрапляти через вікна на другий поверх, а розвідник має дрон для позначення ворогів на карті, який також можна використовувати як дрон-камікадзе. Ще одна корисна новинка - можливість тягнути пораненого члена загону під час лікування, функція, яка давно напрошувалася на додавання до гри.
Зброя
Після бета-тесту зброя зазнала змін: Наприклад понерфили токсичні дробовики, а віддачу зброї збалансували. Кожна пушка відчувається по-своєму: деяка ідеальна для ближнього бою, інша - для прицільного вогню чергами на середні та далекі дистанції. Кожен гравець знайде свою улюблену зброю, а качати її є куди, прогресія з атачментами звичайно присутня: приціли, рукоятки, компенсатори, камуфляжі та інше. Також є значки за кількість кілів певною пушкою. Кожен клас має свою сигнатурну (фірмову) зброю: наприклад, розвідник отримує унікальні бонуси при використанні снайперок, а штурмовик – краще володіє штурмовими гвинтівками. Стрільба стала відчутно казуальнішою. Тут кулі летять швидко і далеко, навіть з ПК (пістолетів-кулеметів). Це помітно відрізняється від БФ3/4, де кулі на великих дистанціях падали в землю. Очевидно, розробники хочуть зробити гру комфортною для ширшої аудиторії. EA мріє переманити хоча б частину гравців Call of Duty до себе.

Техніка
По відчуттям техніка в БФ6 залишилася скілзалежною, що добре для ігрового балансу. Також за моїми спостереженнями можу сказати, що техніка в БФ6 не має такого сильного впливу на піхоту, як це було в минулих частинах. Можливо, це тимчасово, тому що зараз багато новачків сідають на танк або вертоліт без достатнього досвіду і благополучно їх зливають під вогнем інженерів. Припускаю, що з часом можна буде частіше бачити, як "скілові олди" за класикою БФ сідатимуть на винищувач і фармитимуть фраги 40 до 3 (знову привіт БФ3/4).

Руйнування
Невід'ємна частина Battlefield - руйнування оточення. У шостій частині механіка руйнування відчувається як трохи покращена в порівнянні з тією, що є в Battlefield 5. Певні будівлі на картах зонально заскриптовані і епічно руйнуються від важкої зброї, а також від кувалди. Так, ситуація, коли весь фасад і стіни триповерхового будинку обвалюються від декількох ударів кувалдою, виглядає, м'яко кажучи, нереалістично, але це Battlefield, тут завжди епік і екшен були на першому місці. Розробники рекламували фішку "тактичного руйнування" - штурм ворогів у будівлі напролом через руйнування стін і підлоги, наприклад, з другого поверху на перший. Якщо стіни гравці іноді зносять, обстрілюючи їх з РПГ, то про можливість пробити дірку в підлозі або стелі кувалдою більшість ніби забула, принаймні я не пам'ятаю, щоб бачив такі ситуації.
Режими
Режими в БФ6 ті ж самі - класичні, які ми знаємо з минулих частин:
- Захоплення (Conquest) - масштабна битва за контроль над ключовими точками на карті з використанням техніки.
- Прорив (Breakthrough) - одна команда атакує, намагаючись просуватися по карті, захоплюючи точки, в той час як інша обороняється.
- Домінування (Domination) - більш швидкий режим з меншими картами, орієнтований на захоплення і утримання точок (міні-версія Conquest).
- Штурм (Rush) - команда, що атакує, повинна підірвати або захопити ключові об'єкти, поки команда, що обороняється, намагається їм завадити.
- Король гори (King of the Hill) - потрібно захоплювати й утримувати одну рухому контрольну точку, перемога здобувається завдяки контролю більшості точок або повному зменшенню очок противника до нуля.
- Командний бій (Team Deathmatch) - режим, де дві команди борються на знищення, а перемагає та, що набере більшу кількість вбивств.
- Бій загонів (Squad Deathmatch) - схожий на Team Deathmatch, тільки між загонами (4 загони, по 4 гравця в кожному).
З нових режимів в БФ6 на релізі розробники представили один:
- Ескалація (Escalation) - команди змагаються за стратегічні точки на карті, яка поступово звужується, прагнучи утримати більшість точок або знизити очки супротивника до нуля.
Також присутній відомий за 2042 режим Portal - який дозволяє гравцям створювати власні матчі, поєднуючи карти, зброю, техніку і правила з різних частин серії Battlefield. До речі, з ним виникла проблема - гравці почали використовувати Portal не так, як задумували розробники. Певна кількість гравців почала скаржитися на довгу прогресію в прокачуванні зброї і складні внутрішньоігрові челенджі. В результаті вони почали створювати так звані "ферми", де можна було набагато швидше прокачатися і легко виконати челенджі на ботах, що абсолютно несправедливо по відношенню до тих гравців, які грають на офіційних серверах з реальними супротивниками без ботів. Розробники вже відреагували на проблему і почали вносити правки для прискорення прогресії і боротьби з цими "фермами". Спрощення завдань в челенджах також в планах, а ще розробники обіцяють регулярно додавати нові режими і тимчасові події.
Сюжет
Відверто не розумію людей, які чекають від Battlefield чогось хорошого в плані сюжету, тому що цій грі він взагалі не потрібен. Якщо все ж додавати одиночний режим, то, на мій погляд, найкращий формат для БФ - окремі історії солдатів, які нам представили в Battlefield 1 і 5, вони були атмосферними, ніяк не пов'язаними між собою і драматично показували, що таке війна. Цього разу розробники вирішили повернутися до класичного сюжету, який покаже нам місії елітного загону морської піхоти - Dagger 13. Загін складається з 4 бійців, кожен з яких виконує свою роль в бою, тобто має клас як в мультиплеєрі (штурмовик, інженер, підтримка і розвідник).

Під час місій гравець може давати членам загону накази, що відповідають їхньому класу, тобто можна наказати підтримці кинути в якесь місце "смоук", а інженеру вистрілити по ворогах з гранатомета. Також під час бою, якщо вам знімуть HP до 0, один з членів загону буде бігти до вас, щоб підняти, мені це трохи нагадало Far Cry 2. Одиночна кампанія включає всього 9 місій, в яких ми пограємо за кожного члена загону. Сказати, що кампанія не цікава - це нічого не сказати. Якщо масштабні та екшен-епізоди, де на кожен квадратний метр щось вибухає і руйнується, виглядали епічно і весело, то в локальних перестрілках з армією ботів у замкнутих локаціях я грав відверто через силу і хотів якнайшвидше це закінчити. Також дуже помітно, що одиночний режим недопрацьований і пережив "пекло розробки", боти з загону гравця іноді туплять, їх анімації виглядають рваними і дешевими, а загальна якість кампанії нижче середнього. Загалом, одиночна кампанія в БФ6 - це стандартний "тир з ботами" на один раз. Чекати чогось особливого від неї не раджу.
Ігровий світ
Локації в одиночних місіях стандартні, як для військового шутера, і повністю лінійні, крім однієї місії, в якій нам дадуть велику локацію і вибір - в якому порядку зачищати три точки, а далі знову "поставлять на рейки".

Що стосується карт в мультиплеєрі - вони не дуже великі і не дуже малі, їх структура і дизайн дійсно непогані. Майже на кожній карті є різні шляхи - можна штурмувати в лоб, а можна скористатися обхідними варіантами і зайти з флангів, чим, до речі, далеко не всі користуються, тому якщо добре їх вивчити, можливість зайти в спину ворогу і зробити легку чергу кілів - реальна історія. Також мене приємно вразила вертикальність карт. На багатьох картах є досить багато високих позицій, де може засісти розвідник зі снайперкою або кулеметник. До речі, помітив, що штурмовики в таких умовах рідко користуються штурмовою драбиною, хоча точок для її ефективного застосування чимало, як я вже згадував - варто почати вивчати варіативність карт, хто перший це зробить, матиме перевагу в бою. Що стосується звуку - гра звучить відмінно в кращих традиціях Battlefield. Абсолютно всі звуки - від пострілів зброї і криків солдатів до вибухів на різних відстанях - звучать одночасно епічно і автентично. Саундтрек хороший, він реально передає настрій сучасної війни з епічними битвами, які показує гра, я це відчув. Але сказати, що це найкращий саундтрек у серії, не можу. Все-таки рівень саундтреку, якого досягли розробники в БФ3, переплюнути буде важко, і я не впевнений, що це коли-небудь відбудеться в наступних іграх серії.
Графіка
У плані графіки Battlefield 6 не зробив якогось прориву, якщо лоб в лоб порівняти Battlefield 6 з двома минулими частинами - Battlefield 2042 і 5, а я нагадаю, що Battlefield 5 вийшов у 2018, то я б не сказав, що між ними велика різниця за рівнем графіки. Можливо, якщо придивитися, то в новій частині можна помітити більше деталей, але загальна картинка не вийшла на абсолютно вищий рівень. Причиною цього може бути велике бажання розробників якомога краще оптимізувати гру під найслабшу консоль за продуктивністю - Xbox Series S, оптимізація під яку також позитивно вплинула на загальну оптимізацію під інші платформи, як зізналися самі розробники. В результаті оптимізація БФ6 дуже хороша, гра непогано працює навіть на досить старому залізі. До речі, картинка між мінімальними і максимальними налаштуваннями не має великої різниці, особливо якщо не вдивлятися в деталі, тому якщо ви будете грати на мінімальних налаштуваннях, я б не сказав, що ви багато втрачаєте в порівнянні з тими, хто може дозволити собі грати на високих/максимальних.

Висновок
Основними мінусами я можу відзначити тільки слабку одиночну кампанію і доступні несправедливі методи прокачки в користувацьких режимах Portal, які розробники вже почали прикривати, тому це не так критично, як і інші деякі баги, на які також оперативно реагують фіксами. Хочу відзначити, що Battlefield 6 надзвичайно успішно стартував як за продажами, так і за онлайном, хоча він не зробив у серії якогось великого кроку вперед, він просто повернув нам той самий Battlefield, який ми знали 12 років тому, так, з деякими змінами і спрощеннями, але це не робить його поганим, навпаки, він прекрасно грається, і в нього хочеться грати, тому що в ньому є все те, за що його полюбили - всі ті аспекти, які роблять його особливим і відрізняють від інших шутерів. Моя оцінка - 8.5 з 10.


З приводу сюжету не зовсім згоден. Як не крути, але такі ігри залежать від життя серверів і завжди приємно, коли мульт помер, знати, що ти можеш повернутися за сюжетом. В цьому плані дуже показова ситуація із Bad Company - мульта (принаймні офіційна) мертва, але пограти в гру ти можешь! Те саме про BF3... Тому я вважаю, що треба робити конкретний акцент на сюжетці, якщо її, все ж, було вирішено додати до гри. Якщо вона є, то повинна бути суттєвою, або не додавайте її взагалі, а ось всі ці напівмірі мене дуже бісять!😡
Відповісти