FARLANDERS - Самородок українського гейм-деву? Міні-огляд
Нещодавно прогортав список бажаного у Steam з метою знайти нові демки. І, як то кажуть, шукав мідь, а знайшов золото 😎
Тож до вашої уваги міні-огляд на демо Farlanders
Farlanders - це покрокова гра з елементами головоломки про тераформування Марсу. Вона поєднує у собі базові елементи містобудівництва і буквально пазлу, що створює просто унікальний ігровий процес
*Дисклеймер: я грав лише у демо, яке на кілька мінорних версій відстало від основної гри, тож деякі мої зауваження можуть бути не актуальними
Можу копати - можу не копати, або чим ми займаємося?
Власне у гри навіть є певний сюжет, суть якого до неймовірного проста: головний герой, Марко, щойно закінчив навчання і починає своє стажування/першу роботу у корпорації Форсайт, яка займається благоустроєм Марсу. В сферу її діяльності входить буквально все: житло, їжа, матеріали, електроенергія та розваги, тож Маркові доведеться навчитися все це будувати, підтримувати та розвивати
Власне це весь вступ, після якого починається навчання і ігровий процес. Демо налічує 3 рівні: 1 навчальний і 2 повноцінних. Перед кожним з них є щось типу брифінгу, а по завершенню Марк ділиться враженнями у своєму типу блозі, який також можна прочитати
Не сказати, що сюжет тут поганий, але його подача далека від ідеалу. Звісно від проєкту такого масштабу (а це як я зрозумів соло-проєкт українського розробника) не очікуєш довжелезних катсцен чи навіть озвучення, але і читати так багато тексту, який не те щоб багато розповідає не дуже цікаво. Так, з героями познайомилися, суть зрозуміли, погнали працювати
Є яма, тож засипмо її!
І саме праця Марко, а тобто і гравця, це найцікавіша частина гри. Починається все з простого - у якусь точку Марсу прилітає головний шатл, після чого починається підготовка цього місця для колоністів. Їм, як і всім нам, потрібні житло, вода, їжа, електрика і гарні умови: відсутність шуму ат забруднень і наявність розваг. Але це трішки потім, спочатку треба підготувати місцевість
І для цього гравець має у своєму розпорядженні, так звані, Тераформи. ЛОР-но ніяк не пояснюється що це таке і як воно працює (або я просто провтикав це), але це щось типу космічної пушки, яка може змінювати ландшафт, проте лише за певних умов і певним чином. І власне це є першим складовим головоломної частини цієї гри:
Як так примостити цю тераформу, щоб отримати максимальну вигоду і нічого не спаплюжити?
Тераформи можуть багато чого: розрівнювати землю, створювати скелі та урвища, розморожувати та створювати нові озера тощо. Це все має своє призначення, бо кожну зі споруд можна розмістити лише на певних типах ґрунту
Власне споруди - їх тут багацько і я 100% побачив не усі, але усі їх поєднує дещо спільне: сінергія. (Майже) Кожна споруда має декілька рівнів продуктивності і щоб підвищити цей рівень треба розміщувати їх у певних місцях (біля гір чи під сонцем) чи поряд з іншими спорудами. Так, наприклад, сонячна панель почне виробляти додаткову енергію, якщо біля неї є ще дві панелі. Або у теплиці можна буде виростити більше їжі, якщо поруч також є ще дві теплиці. І це власне друга складова головоломки:
Як би так розмістити споруди, щоб отримати найбільшу синергію, не запоровши нічого іншого?
Це додатково ускладнюється тим, що деякі споруди змінюють ландшафт навколо себе чи мають негативний вплив на інші споруду. Так, наприклад Фабрика не тільки осушує прилеглі родючі ґрунти, а ще й створює шум, який знижує моральний настрій колоністів, що мешкають у домах поряд. І одного разу я сам зробив помилку, поставивши її поряд з теплицею, через що теплиця більше не змогла виробляти їжу ☹️
Ну і як власне заведено, фабрики, теплиці, водонапірні станції та будь-які інші підприємства не працюють без людей. Раз на декілька кроків до колонії будуть прилітати нові колоністи і ми матимемо вибір: прийняти всіх, прийняти половину чи взагалі нікого. Що цікаво - ми можемо прийняти лише стільки. скільки вміщується в колонії. Тобто у нас ніколи не буде проблеми перенаселення, лише нестача робочих рук
Все наведене вище відбувається покроково. На початку кроку попвнюються наші ресурси та, якщо вже настав час, прилітають нові колоністи і ми отримуємо нові тераформи. Впродовж кроку ми можемо будувати споруди та використовувати тераформи
А мінуси будуть?
Ну не просто так ж я писав про зауваження на початку😊
Перше це скоріше просто я вирішив докопатися, але я погано сприймаю Ц,І,Ф,В коли мова йде про керування. Має бути W,A,S,D просто тому що клавіатура може бути без української розкладки - і де тоді ці кнопки шукати¯\_(ツ)_/¯
Друге це неповноцінність навчання. Деякі важливі моменти були або взагалі пропущені під час навчання, або не роз'яснені повністю, або були згадані крадькома і коли я вже втомився читати, то просто це пропускав. Яскравий приклад останнього - енциклопедія. Тут просто найважливіша таблиця про взаємодію різних елементів ландшафту і тераформ. Вже переглядаючи запис я помітив, що мені про неї казали, але жодного разу не спрямували туди зайти і навіть не вказали, де її шукати. Приблизно така сама історія з покажчиками біля кнопки наступного ходу - лише на десь третині проходження другого рівня я помітив, що там вказано час до наступного прильоту колоністів та тераформи. Це типу дрібниці, але все ж таки грати заважає
Так само я взагалі не зрозумів вкладки торгівлі і звідки мені брати на те гроші ¯\_(ツ)_/¯
Звісно скоріше за все просто у наступних рівнях мені видадуть відповідні споруди, але це мене добряче так сконфузило -_-
Щось взагалі не "міні" вийшло 🫤
Гра класна. Я чесно давно нічого такого нового не відчував. Вже якийсь час ігри відчувається схожими одна на одну і все частіше помічаєш однакові моменти та прийоми ігрового дезайну. Тут такого немає.
Гра дійсно відчувається оригінальною, грати постійно цікаво. Я навіть добряче так засмутився, коли наступного дня сів грати, а виявилося що 4-й рівень вже недоступний у демо ☹️
Крім того, баланс налаштований так, що ти постійно у легкому напруженні, але ніколи не в паніці. Також дуже порадувала тутешня українська мова. Все ж таки відчувається, коли продукт зроблено українською, а не локалізовано
До 26-го серпня гра продається усього за пів ціни у Steam. Якщо було цікаво, то проходження демо можете глянути тут
Мені треба ставити таймер чи ввести обмеження на сайті на розмір публікацій, бо як сіду щось писати то фіг мене потім відтягнеш XD P.S. пропозиція - під час написання посту десь збоку показувати орієнтовний час читання, який зараз виходить. Той що унизу поста у стрічці показується
Відповісти
Дякую за огляд, цікаво читати та й гра виглядає як те, що б я спробував якось пограти) З приводу вашої пропозиції, то ідея хороша, закину собі в беклог.
Відповісти
Дяку) Гра дійсно цікава я лише 2/3 з демо розповів, а там є ще дуууже багато чого поза ним🤩
Відповісти
До речі, зараз по запиту "огляд Farlanders" у Google ваш огляд перший😎
Відповісти
😎😎😎
Відповісти