TES IV: Oblivion Remastered ВЖЕ тут!
Вчора на офіційних сторінках Bethesda було оголошено про трансляцію, у якій мали б говорити про TES IV: Oblivion. Згідно з чутками, мали б анонсувати ремейк чи ремастер цієї легендарної гри

Щож, анонсу не сталося, бо натомість Bethesda заявила, що ремастер ВЖЕ доступний на основних платформах: Steam , XBox Series X|S та PS5. (на цьому моменті треба бігти і щонайменше додавати до бажаного)
Ну а підписникам XBox Game Pass пощастило двічі, адже гра одразу виявилася включеною до нього!
Що показали?

Я подивився усю частину трансляції, що була присвячена анонсу ремастера і мої почуття щодо побаченого дещо змішані. Але спочатку про те, що залишилось старе, а що стало нове.
Новинки ремастера
- Unreal Engine 5 - гра перероблена на новому рушії, тож відповідно були перероблені усі модельки, усі анімації, більшість механік відтворювалося з нуля і т.д. Що з цього вийшло - треба дивитися
- Система прокачки - була оновлена і тепер є гібридом того, що ми бачили у Skyrim та Oblivion. Особисто мені оригінальна система в принципі подобалася, але багато хто її цілком заслужено критикував. Побачимо, чи нова буде краще
- Анімації обличчя - немаленький фрагмент був присвячений окремо цьому блоку. Начебто для економії ресурсів системи вони створили один меш, який пристосовується до усіх рас та персонажів. Але хто грав у серію TES знає, що раси відрізняються прям супер-суттєво. Тож як в них так вийшло? Ну з того що я побачив, анімації такі самі крінжові, а подейкуйди і крипові, як і в оригіналі, тож тут дух часу збережено 😅😀
- Модельки рас - вони були перероблені і тут вже суто кожному на смак, але як на мене точно втратили свою унікальність. Ті ж самі Каджити тепер не людо-кішки, а просто люди з головою лева ¯\_(ツ)_/¯
- Бойова система, рух персонажа та подібне - в деталі не вдавалися, але сказали що багато чого переробили. Тепер битви мають відчуватися більш імерсивними, модельки ворогів краще реагуватимуть на удари а безпосередньо переміщення персонажа було перероблено ледь не з нуля. Показали як персонаж біжить і пливе від третьої особи і це виглядало не дуже 🫥
- Озвучення - як висловився представник компанії "тепер ми не обмежені місткістю CD-дисків, тож записали абсолютно нові діалоги і тепер кожна раса матиме своє унікальне звучання". Це реально круто і у відео звучало доволі класно
- Багато чого іншого - очевидно, що гра майже 20-ти річної давнини не дуже списується у сьогоднішні реалії геймінгу. Розробники з Virtuos, якщо вірити трансляції, намагалися якнайбільше зберегти унікальність і атмосферність оригіналу, при цьому осучаснивши гру. Тож є багато маленьких змін, про які писати тут нема сенсу. Ну і величезний прошарок технічних змін у зв'язку з переїздом на новий рушій

Старинки ремастера
- Основний сюжет та доповнення - нічого з цього не зазнало змін, до того ж усі доповнення одразу включені до ремастера. Тож можна одразу отримати абсолютно повний досвід гри
- "Мізки" гри - сюди я віднесу ШІ персонажів, логіку взаємодії з ними і дуже проривну на час виходу оригіналу систему Radiant AI, яка відповідає за переміщення NPC, їх розклад життя та багато чого іншого
- Міні-ігри - те що я просто ОБОЖНЮВАВ у облівіоні. Ті самі міні-ігри для того щоб сторгуватися з кимось чи підняти йому настрій і звісно зламування замків. Як на мене, це супер-крута частина гри і я радий бачити її тут
- Локації, оточення та атмосфера - хоча візуал змінився кардинально, основний кістяк нікуди не дівся. Це той сами Сєроділ з тією самою Брумою, Анвілом, Імперським містом і всіми іншими так нам знайомими містами та містечками. Альтмерськи руїни, гоблінські печери та людські домівки - все присутнє, все автентичне і майже рідне 😊




Без жартів, розбудіть мене серед ночі, покажіть ці кадри з ремастеру і я моментально покажу де це на мапі, а може і пригадаю назву міста :D
Мої думки і враження
Вихід ремастеру цієї, без перебільшення, легендарної гри - величезна подія у сьогоднішній відеоігровій індустрії. І хоча я ще не пробував безпосередньо геймплей, але якщо розробники хоча б на половину зебергли атмосферу оригіналу, то ця гра взірве ринок 💥
Проте є і негативні моменти, переважно пов'язані з осучасненням гри і переїздом на UE 5. Якщо оточення з переїздом на новий рушій стало виглядати просто неймовірно, при цьому зберігши свій шарм, то про ворогів, NPC та візуальні ефекти цього сказати не вийде. Вони якісь занадто відполіровані і шаблонні. Ті ж самі мінотаври в оригіналі виглядають як міфічні істоти з тілом людини, ногами і головою бика. У ремастері ж мінотавр це більше як горила з головою бика (вибачайте за якість)

Це звісно вже прикопування до деталей, але мене це дійсно зачепило. І так можу сказати про більшість ворогів(


Можливо це просо мій супер-суб'єктивний смак, але у старих дизайнів було щось унікальне. Вони виглядали трішки трешово, але при цьому доречно. Як ще має виглядати гоблін у каналізації, якщо не трешово ¯\_(ツ)_/¯
І це відрізняло Облівіон від інших ігор. Дивлячись на гобліна справа 100% знаєш що це саме Облівіон. Так само зі Сприганами та Мінотаврами. Модельки з ремейку ну занадто шаблонні(
Можливо, під час гри я по-іншому на них погляну у новому оточенні і вони мені також зайдуть. Дуже на це сподіваюся :)
Ось що радує, так це мінімальні вимоги до заліза. Так, GTX 1060 6GB вже не потягне цю гру на ультрах, проте є шанс пограти не продаючи нирку за нову відюху 🙃

Я чесно в захваті і з нетерпінням чекаю коли зможу пограти. Усе проходження 100% буду стрімити на своєму каналі, тож за бажанням підписуйтесь ;)
P.S. впродовж всього відео дуже кумедно спостерігати невеличкі глитчі по типу Z-файтінга на віддалених модельках (коли текстури майже одна на одній і то одна то інша блимає), чи дивних тіней на обличчах персонажів, які занадто широко всміхаються через що з'являються зайві випуклості чи впадини на їх обличчах Це - справжній вайб облівіону :)
Відповісти
Круто звісно, графон, освітлення, модельки, все виглядає приємно, але логіка гри залишилася на старому двіжку Бетезди і це добре, бо від цього не втратиться інтерес до моду Скайблівіон, який вже можна назвати справжнім ремейком.
Відповісти
Я чесно кажучи більше чекаю на Скайвінд Моровінд це та частина, яку я майже не чіпав, але навіть ті кілька годин змогли мене зацікавити і хочеться наверстати :)
Відповісти