6

WUCHANG Fallen Feathers: затишний нарис

Затишного всім дня.

Сьогодні мені хотілося б поділитися із вами думками з приводу новоспеченого соулсу WUCHANG: Fallen Feathers. Це буде не те, щоби якийсь повноцінний огляд чи оцінка, скоріше просто враження від перших 4-5 годин гри і розвіювання деяких міфів, які чомусь вкидують у комьюніті.

Почну із того, що я чекав на WUCHANG з тих пір як пройшов Black Myth Wukong і дізнався, що після шаленого успіху одного китайські студії активно розробляють духовного АА наступника у тому самому жанрі та сеттингу.  Я не знаю, як ви, але особисто я люблю східну культуру, мені подобається те, з яким натхненням китайські розробники вміють подати свою багатогранну культуру, історію та міфологію, або ж просто якісь фантастичні історії.

Признатися, я прифігів, коли побачив перші відгуки в Steam і позначку ПЕРЕВАЖНО НЕГАТИВНІ. Почитавши "професійних рецензерів", які награли від півгодини до години максимум (а то і менше), не треба бути великим детективом, щоби зрозуміти, що все це якийсь організований ревью бомбінг. Крім того, у мене є свої канали незалежних ютуб-оглядачів, відгукам яких я довіряю, оскільки вони неодноразово збігаються вз моїми власними судженнями.

Хто я такий, щоб не зануритися з головою в гру, яку так сильно чекав, щоби нарешті сформувати власний ігровий досвід, а не продовжувати відштовхуватися від думок диванних критиків про "китайщину" і таке інше?

З чого б почати...

З питання, а чого ви взагалі чекаєте від гри в жанрі soulslike і чи обов'язково кожен новий тайтл повинен привносити якусь революцію?

Особисто я вважаю, що ні - мені вельми достатньо нового сеттингу в цілому, одягненого на ту саму базову основу, що кочує від гри до гри, з деякими відхиленнями в залежності від бачення розробників. Наприклад Лайс оф Пі довів механіку блоку до досконалості, Казан задіяв механіки хек'н'слеш, Вуконг взагалі викинув клятий блок і подарував ураганний додж-екшн, в той час як Секіро свого часу майже нівелював будь який профіт від нього. 

І так, WUCHANG - цілком типовий соулс.

Соулс як соулс, серйозно: криве управління, затицювання RB/RT, комбо ворогів, з яких неможливо вирватися, якщо ти попав під удар, і, звісно ж, унікальна здібність відкинутися від двух-трьох тичок якогось бомжа який навіть зброї в руках не має.

Все по канонам жанру.

Хоча Вучанг, так само, як і Вуконг, бере за базу китайську демонологію, її сеттинг в корені інший. Вуконг має настрій пригодницького бойовичка, а в його основі - медитація, осягнення мудрості, вічності, наближення до небожителів, іншими словами - шлях розвитку душі і тіла. В цей же час атмосфера Вучанг більш темна, містична, потойбічна, сповнена надприродного і, в той же час, приземлена до смертного життя.

В принципі все, що поєднує Вуконг та Вучанг - це походження, жанр і приставка Ву- у назві. В усьому іншому це дві кардинально різні гри.

Відрізняється Вучанг і від інших представників жанру своєю бойовкою і художнім мувсетом. Такі тайтли як Лайс оф Пі і Казан робили серйозний акцент на системі parry/дефлекту. Як же радий, що у Вучанг зовсім інший підхід і блок тут необов'язковий від слова взагалі. Його тут навіть немає як такого. Навик блоку вивчається при прокачуванні дерева навичок окремим пунктом і його можна за бажанням встановити в якості унікальної здібності зброї чи ні.

Особисто мені він виявився не потрібним. Я не дуже сильний в ньому і мені вистачає цього жаху в Лайс оф Пі та Казані. Особливо враховуючи що додж у Вучанг виконаний з притаманною легкістю східної справи, наче пір'їна на вітру. Все ж, ми граємо не за важку дерев'яну ляльку з топорними рухами і не за перекачаного берсеркера з віддишкою наче у курця, а за витончену східну діву. Відповідно і мувсет її виконаний більш естетично, хоча, признаюся, спершу це були дивні відчуття, але це лише справа звикання, бо коли довго граєш в щось одне і перемикаєшся на інше то перші кілька годин завжди будуть трохи дивні.

Вучанг має кілька видів зброї, такої як довгі мечі, короткі мечі, секири, списи, кожен вид зброї має свій мувсет і я не дарма відзначив естетичну їх складову. Атакуючи ми не просто наносимо удари - атака перетворюється на справжній танок. Вучанг граціозно замахується, перевертається, виконує кульбіти та всіляко демонструє свою вправність у володінні холодною зброєю. Звісно, підбирати щось кожному доведеться під себе: якась зброя добре рубить, але замах занадто довгий і широкий, у більш швидкій зброї доведеться жертвувати дистанцією, а якась потребує взагалі іншого підходу і окремого білду, аніж просто танкувати. 

Кожна зброя має унікальну атаку, яку можна призначати в окремому меню (ну або ж замінити її на навик дефлекту). Окрім зброї Вучанг має додатковий навик, для якого навть відведена своя кнопка (теж щось типу особливого удару). Всі ці унікальні навики комбінуються зі звичайними атаками і при натисканні певної комбінації типу LB-RT-RT виходить те чи інше комбо, тому варіативність ведення бою в грі неабияк розширена. І це я ще не згадав можливість використання магії, яка додає іще безліч опцій до вашого білду.

Як ви зрозуміли - з бойовкою у Вучанг все добре. Не буду зупинятися на босах і ворогах в цілому - все як зазвичай і із кожним навіть безногим ледве повзучим трупом треба бути дуже обачним, інакше є ризик респавнутися у святині на початку локації. Точок респавну, доречі, не багато - одна на всю локу аж до самого боса і одна ближче до боса. Після босфайту можливості відпочити теж немає - доведеться бігти і шукати наступну святиню, і вона не близько, ще й випадає з останніх сил давати комусь тумаків дорогою.

Розкажу також про одну цікаву фічу, яка робить геймплей ще веселішим. Під час успішного знешкодження ворогів потроху заповнюється наша шкала сили, або жаги крові, в грі позначається як madness level чи щось таке. Вона посилює завданий нами урон. Так от якщо нас вбивають при досягненні її максимуму, на нас чекає додаткова небезпека: наш внутрішній скажений демон може вийти назовні разом із нашими втраченими очками для підвищення рівня і за них доведеться боротися. Прикол в тому, що демон може атакувати і наших ворогів, які знаходяться поблизу, допомагаючи таким чином, щоправда, для цього доведеться прикласти зусиль, аби спершу уникнути атак обох і зіткнути їх одне із одним (не померти при цьому було б добре, інакше всв ваші накопичені ресурси, які ви не встигли конвертувати у підвищення рівня, пропадуть без можливості повернення). В тім мені вже пощастило один раз успішно застосувати цю тактику і спостерігати як тому, хто забрав моє життя перед цим, зняли майже весь хп і мені залишалося його тільки добити.

Я награв поки тільки годин 5, тому я ще на самому початку шляху, але отримую неабияке задоволення від ігрового процесу. Щодо оптимізації то мій ноут з rtx 3060 на 6 GB не зустрів жодних проблем, грається все плавно і без фризів. Так,я граю на понижених графіці і розширенні екрану, але це аж ніяк не заважає мені кайфувати від геймплею. Шукати якісь розмиті пікселі і розбиратися у нативності апскейлингу - це для убогих і душніл, так що передавайте їм привіт.

Якщо ви поціновувач соулсів і не душніла, якому все, що не елден рінг і не фромсофт одразу копіпаста і поробка, то пропускати цей тайтл аж ніяк не можна. Залітайте - на вас, як завжди, очікує цілий світ пригод, потойбічних тварюк, смертей і респавнів - як таке взагалі можна пропустити?

В якості бонуса головна героїня гаряча сексі-штучка, яку можна вдягнути і вельми відверті костюми і подвоїти насолоду від ігрового досвіду.



Оцініть пост:
6
Коментарі