Supreme Commander Forged Alliance - 16 років витримки
Якщо ви вважаєте себе поціновувачем RTS, але вперше чуєте про гру в заголовку, то скоріш за все ваша улюблена стратегія Dota 2, або ви занадто молодий.
Supreme Commander Forged Alliance - самостійне доповнення до оригінальної гри, що в свою чергу є нащадком Total Annihilation - першої RTS з 3D моделями.
Випущена у 2007 році і досі є актуальною та не має схожих аналогів (жанр "чистих" RTS мертвий), присутня фанатська українська локалізація.
Модифікацію FAF (Forged Alliance Forever) сьогодні не розглядатиму.
Головними особливостями є масштаб і увага до деталей.
Властивість карти 40км х 40км це не жарт, карти дійсно велетенські, з реалістичними пропорціями будівель, та техніки.
3800+ рік на дворі, чотири фракції, людство обживає галактику і як завжди среться між собою та ще й з прибульцями.
Головний юніт - гігантський робот, з функціями кшм, його втрата - програш.
Ресурсів усього два види - матерія і енергія, вони безкінечні, але є нюанс - система складів де усе накопичене зберігається. Це вносить родзинку до планування економіки.
Воювати ви будете на землі, у повітрі, на морі (під водою). Усе поділено на 4 рівні: перший, другий, третій та експерементальний (місцеві вундервафлі)
Різноманітність техніки приголомшує. Та не тільки техніки - турелі, ППО, торпедні апарати, декілька видів стаціонарної артилерії, тактичні і стратегічні ракетні установки, тих же видів контрзасоби, енергетичні щити, радари, сонари, маскувальні поля.
Гра прямо каже - обирай свою стратегію, воюй як хочеш.
А тепер про увагу до деталей:
- Чотири фракції, де кожна має свої унікальні за виглядом і часом за функціоналом будівлі і техніку. Це не так як зараз фарбують у інший колір і готово. На всіх мої скрінах Об'єднанна Федерація Землі, що успадкувала свій "земний" стиль. Ще є кібрани, еон, та прибульці серафім.
- Поставили на модернізацію завод? Поспостерігайте - він буде змінюватися візуально під час перебудови. Навіть по складам зрозуміло, в якому стані ваші ресурси.
- Снаряди, лазери, плазма і що там ще має не тільки візуальний але й фізичний прояв. Все це вилітає зі стволів і має свою траекторію, тобто місцевість має значення.
- Усе "живе" і рухається - екстрактор матерії, завод (коли щось виробляє), стволи відкачуються - приблизьте камеру і ви побачите як любили свою справу художники.
- Інформативний інтерфейс - хочете побачити, що "зжирає" енергію? Який радіус стрільби у експериментальної артилерійської установки? В оригінальному Supreme Commander UI був слабким місцем, у Forged Alliance це виправлено. І не дивуйтесь, що тут немає мінімапи - оберт колеса миші і перед вами вся мапа, оберт і от ваші танки, HOME - екран розділиться на половину. Комбінації клавіш ви знайдете тут
А тепер недоліки:
- Графіку, через поважний вік, важко похвалити, окрім візуальних ефектів зброї - вони виглядають гарно навіть на сьогодні.
- Через масштаби і пропорції темп гри не швидкий, битв на хвилин 20 точно не чекайте, а місії в кампанії мають декілька етапів і можуть зайняти не один вечір. Хоча можна прискорити виробництво, разом з витратами ресурсів :)
- Як наслідок попереднього пункту гра лякає новачків, в кампанії не всі технології доступні відразу, але перша місія типове "з корабля на бал". Насправді нічого складного - облаштовуєте оборону, економіку і виконуєте цілі місій.
У steam можна побачити колекцію ігор серії, але повірте - вам потрібна лише Supreme Commander Forged Alliance, оригінал тільки для кампанії, друга частина це відверте лайно, усілякі Planetary Annihilation, Ashes of the Singularity: Escalation і близько не стоять біля SupCom FA.
Цінник на гру дуже привабливий, навіть без знижки, а за 41 гривню ви просто повинні придбати цей пам'ятник завершення золотої ери RTS.
Давненько я вже не торкався до RTS і цей пост насправді пробудив інтерес:) Дякую, можливо якось заціню👍
Відповісти