A-Life відігравала важливу роль у перших іграх серії S.T.A.L.K.E.R., відповідаючи за управління поведінкою штучного інтелекту в ігровому світі. Ця система, у своїй основі, являє собою симуляцію життя в Зоні, яка працює, створюючи враження незалежності від дій гравця і його положення. Завдяки A-Life, гра здатна генерувати просунутий ШІ та емерджентний геймплей, які стали візитною карткою серії S.T.A.L.K.E.R.
GSC стверджувала, що A-Life 2.0 перетворить Зону на щось живе, як ніколи раніше, і сприятиме емерджентному геймплею на рівнях, які раніше вважалися неможливими. Для багатьох шанувальників саме A-Life 2.0 була однією з головних переваг STALKER 2. Однак, з виходом гри, виявилося, що A-Life 2.0 не виправдала цих очікувань.
Фактично, здається, що A-Life 2.0 майже відсутній у грі. Гравці не знайшли багато ознак того, що в грі існує якась форма симуляції життя. NPC і вороги з'являються в радіусі дії гравця, але найчастіше це відбувається в явних і заздалегідь визначених формах. Як зазначають фанати, це надає STALKER 2 більш лінійного відчуття, на відміну від попередника, в якому емерджентний геймплей був набагато більш виражений.
Чому А-Лайф 2.0 не працює
Що ж сталося? Генеральний директор GSC Євген Григорович і креативний директор Марія Григорович розкривають деталі ситуації в інтерв'ю, проведеному після показу документального фільму War Game: The Making of S.T.A.L.K.E.R. 2 на Пікаділлі в Лондоні. Цей 90-хвилинний фільм, у якому брали участь українські співробітники GSC, обговорює складнощі розробки S.T.A.L.K.E.R. 2 на тлі війни.
Євген і Марія пояснюють, що трапилося з A-Life 2.0, детально розповідаючи, як боротьба студії за оптимізацію продуктивності перед релізом призвела до поломок системи. Вони стверджують, що A-Life 2.0 присутня в грі, але вона суттєво забагована.
Євген наводить технічні пояснення. За його словами, проблеми з оптимізацією змусили GSC обмежити сферу дії A-Life 2.0 навколо гравця, що мало бути набагато масштабнішим. Щоб S.T.A.L.K.E.R. 2 міг нормально працювати на ПК і консолях Xbox Series X і S, розробникам довелося скоротити цю відстань, що призвело до збоїв.
«Ця система вимагає набагато більше ресурсів і простору для появи NPC, але через оптимізацію ми зіткнулися з труднощами. Щоб усе працювало, нам довелося скорочувати деякі елементи, і це вплинуло на роботу A-Life. Ми зіткнулися з помилками, наприклад, NPC з'являлися в повітрі, хоча повинні були бути на землі. Були й інші баги в поведінці ШІ», - розповідає Євген.
«Ми продовжуємо працювати над оптимізацією, щоб надати A-Life більше ресурсів і розширити діапазон, у якому NPC можуть бути візуалізовані. Зараз NPC перебувають в автономному режимі поза досяжністю гравця і переходять в онлайн-режим, коли він підходить. Це все вимагає серйозних зусиль, але зараз ми намагаємося виправити всі помилки».
Виникає запитання: чи можна виправити A-Life 2.0? Євген і Марія впевнені, що так. Розробники працюють над тим, щоб привести систему в робочий стан, додавши ресурси та виправивши помилки. «Ми зобов'язалися довести систему до робочого стану за допомогою оптимізації та подальших зусиль», - каже Євген.
Крім того, варто відзначити зникнення згадки A-Life 2.0 з офіційної сторінки гри в Steam після релізу. Початковий опис, у якому прямо йшлося про систему, було видалено і замінено новим текстом, де про A-Life 2.0 не згадується зовсім. Це викликало невдоволення фанатів, які побоюються за майбутнє системи або вважають, що GSC ввела їх в оману.
Марія поділилася історією про те, як один зі співробітників маркетингової команди GSC вирішив змінити опис A-Life 2.0, щоб він став зрозумілішим для новачків. За її словами, маркетолог вважав, що гравці, незнайомі з серією S.T.A.L.K.E.R., не зрозуміють, що таке A-Life, і можуть проігнорувати цей опис. Однак він вніс зміни без попередніх обговорень з нею, і це стало несподіванкою для Марії. Вона дізналася про них через Reddit, коли опис уже було опубліковано.
Марія визнає, що це пояснення може звучати сумнівно, і розуміє, якщо хтось не повірить у її слова. Однак вона показала скріншот із внутрішнього листування, який підтверджував її правоту, що цей маркетолог дійсно змінив опис сторінки Steam без її відома.
Що стосується майбутнього A-Life 2.0, Марія заявила, що опис не буде відновлено на сторінці в Steam, поки функція не буде повністю виправлена. Однак у розробників немає чітких часових рамок для цього, і труднощі, пов'язані з роботою команди, зокрема в Україні, де через вимкнення електрики виникають проблеми з інтернетом, тільки ускладнюють ситуацію.
Марія зазначила, що команда продовжує працювати над виправленнями, щоб задовольнити очікування гравців.