3

Creeper World IXE - огляд на те, що могло би стати шедевром

Хто вже якийсь час читає Gameverse знає, що я фанат серії Creeper World, робив огляди на всі 4 попередні частини (1-2 та 3-4) та навіть вже розбирав Creeper World IXE

1735593494389-alextheapple-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

І хоча я з нетерпінням чекав виходу цієї частини, вона мене доволі сильно розчарувала. Одразу скажу, що гра все ще гарна, але не дотягує до своїх попередників. Але спочатку все ж таки почну з огляду і у кінці перейду до критики. Погнали!

Що за звір той Creeper World?

Якщо вам ліньки читати про попередні частини та огляд на демо (не засуджую, самому ліньки 😅), то коротко поясню про гру:

  • Creeper World 1, 3 та 4 це мікс RTS та Tower Defence: необхідно розбудовувати свою базу, створювати ресурсні та захисні/атакуючі споруди і перемагати Creeper. 2-га частина та новий IXE мають вже набагато менше елементів TD, віддавши перевагу RTS;
  • Creeper це ота синя жижа, яку видно на скрінах та у відео. Від частини до частини його "визначення" змінюється, але суть одна: це речовина, що знищує все живе та рукотворне на своєму шляху, іноді може самовідтворюватися( to replicate). Конкретно у 3-й та IXE частинах також присутня якась сутність, що керує кріпером, але це не суттєво;
  • Окрім просто "рідини" кріпер має на своєму боці додаткові засоби знищення: атакуючі роботи, павутиння для перетину перешкод та зміни напряму/швидкості руху, запуски балістичних снарядів та ще багато інших штук;
  • "Людство" також не обділено засобами для знищення кріперу, але їх різномаїття майже не змінюється від місії до місії, від частини до частини, і зазвичай складається з бластера, мортири, ППО, виробників анти-кріперу та допоміжних юнітів як-то щити чи снайпери;
  • Усе це поєднується у доволі цікавий ігровий процес, у якому на рівних вирішують винахідливість, позиціонування та співвідношення ресурсів. Ну або так було раніше...

То що не так з Creeper World IXE?

1735594346178-alextheapple-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

Та в принципі нічого ¯\_(ツ)_/¯
Це все ще гарна гра, гідна частина серії з по-правді величезною кількістю нововведень:

  • Рушій на основі піску - усе що є на екрані, окрім юнітів, є піском зі своїми властивостями. Він може сипатися, може стояти, може горіти, може підпалювати, може...
  • Взаємодіяти з іншими видами піску - для цього створена система перетворень одних речовин в інші. Наприклад, при поєднанні води та сульфуру отримуємо кислоту;
  • 2D розріз земної товщі - це відчувається як повернення до 2-ї частини, проте ним не є. Тут все зовсім по-іншому, але навіть не близько по цікавості;
  • Обмежена кількість юнітів - це абсолютно новий підхід для серії, проте розробник вже має гру зі схожим обмеженням тож також трішки вторинно;
  • Набагато більш детально можете ознайомитися у огляді на демо;

І зрозумійте мене правильно: гра гарна. Грати цікаво, розбиратися з нововведеннями цікаво, деякі місії цікаві, але...

Недотисли

1735594855191-alextheapple-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

По-перше кількість рівнів просто смішна. Їх тут усього 20, проте переміщення між ними зроблено настільки незручно, що навіть між 20-ма перемикатися прям гєморно. Розробник взяв за основу інтерфейс вибору місій з 3-ї частини: зоряні системи, крізь які треба проходити у певному порядку. Спочатку бачиш сузір'я, обираєш зірку, наближуєшся до неї і вже там обираєш планету. От тільки у 3-й частині не рідко навколо зірки було 2-3 планети, а не ОДНА! І от нашо мені постійно наближатися та віддалятися від тієї зірки, якщо там тільки ОДНА планета і відповідно тільки ОДНА місія?!

1735595080739-alextheapple-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

Ну а про те, що це меню розтягнуте у нескінченне само-повторне полотно я і говорити не хочу. Якась каша абсолютно неюзабельного інтерфейсу. Стандартна плитка з перших двох частин підійшла б куда більше. О, ледь не забув - кожне переміщення між планетами та прильоту/відльоту від зірки супроводжується анімацією. Це не має сенсу, тим паче коли меню для вибору додаткових рівнів чогось зроблено абсолютно адекватно:

1735595269864-alextheapple-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

Ну добре, годі про це. А що там з самими рівнями?
Ну чесно кажучи типу все окей ¯\_(ツ)_/¯
Вони різноманітні, розраби погралися з гравітацією, ландшафтом, комбінацією ворогів та засобів ураженняя...
От тільки це не те. Це далееееко не той рівень ігроладу, що показували у демо і далі від того, що показував розробник на стрімі. Наприклад, він показував як рідини киплять при контакті з лавою чи палаючою деревиною, потім конденсуються і крапають униз. Це просто відпадно! Думаєш весь кріпер чи боти замкнені за сталевою стіною? А от і ні - кислота вже почала конденсуватися, тож скоро воно проїсть метал і тобі хана

1735595252332-alextheapple-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

Саме таких неочікуваних та глибоких взаємодій я чекав від сюжетних місій. Щось таке було у демо, але у основній грі рідини просто перестали випаровуватися ¯\_(ツ)_/¯

Далі на черзі складність... Її немає. Першим патчем розраб додав режим підвищення складності, бо не я один відчув що вся сюжетка це просто прогулянка парком. Навіть "складна" місія, де кріпер дійсно починає самовідтворюватися і типу має стати супер-складно від цього. Плюс там начебто час піджимав чи щось таке, але на справді там гравцеві взагалі нічого не треба було робити щоб перемогти

1735595729921-alextheapple-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

Сюжет - класика серії. Він поганий, але фіг з ним. Особисто я і не очікував якогось глибокого сюжету. Але все одно чогось саме у 3-й частині він відчувався найбільш продуманим. Тут тупо кліше на кліше

От що реально супер-сумно, то це арсенал. У стрімах розробник показував ті види зброї, якими навіть не дав нам скористатися у сюжеті. Щось стало доступне у додаткових місіях (там де норм інтерфейс), але чого так? У другій частині (порівнюю саме з нею, бо вона найближча по ігровому процесу) арсенал був у повному доступі десь усю останню третину гри. І доводилося якось вигадувати способи його використання через ті самі просторові обмеження. Але тут мені просто зв'язують руки АЖ ДО КІНЦЯ ГРИ!

1735596033110-alextheapple-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

І знову таки - разом із найкласнішою, найцікавішою зброєю, розраб ховає найкращі рівні у "додаткових". Це вже тенденція починаючи з 3-ї частини, але там хоча б були цікаві рівні сюжету. Чого так? Я не знаю¯\_(ツ)_/¯
Ну додай ти ці 7 місій у сюжет. Зроби їх не обов'язковими, але на видному місці. Додай по другій планеті тут і там... Ну і взагалі різномаїття юнітів та підходів вражає скутістю(

Фінальну місію я взагалі пропущу - краще б мені показали слайдшоу із закадровим голосом про те як ми перемогли. Грати було цікаво і подібна додаткова місія є у 3-ї частині, але це точно не має бути у сюжеті, ще й у фіналі. ЛА-ЖА

1735596380839-alextheapple-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

Цікаві рівні у сюжеті також є (приклад вище), але їх ОДИНИЦІ. І коли усього у сюжеті 20 місій це просто неприпустимо(
Знову ж таки - у 2-й частині були жорсткі обмеження по маневруванню, по наявному простору для атакуючих юнітів і бази, ми часто опинялися "під" кріпером і доводилося пробиватися вгору. Тут такого вкрай мало :(
І вішенка на торті - фінальні тітри. Розраб так і каже "я більше нічо не вигадав - ідіть у мапи від ком'юніті"
І він правий :D

1735596782903-alextheapple-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

Не пройшло і двох тижнів від випуску, а гравці-ентузіасти вже додали мапу у режимі зоряних врат, поекспериментували з полями-інверторами кріперу та просто дали вихід своїй фантазії. Може коли я більше занурюсь у мапи від спільноти, то трішки зміню свою думку про цю частину...

Але чи варта уваги гра, яка гарна лише вкладом спільноти?

1735597054154-alextheapple-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

І так і ні¯\_(ツ)_/¯
Якщо вас зацікавила серія, але занадто відштовхує стиль 3-ї частини (яка просто НАЙКРАЩА), то раджу спробувати саме IXE
Це все ще гарна гра, грати все ще доволі цікаво, але розраби 100% недотисли до своїх стандартів. Що дійсно сумно адже потенціал тут неймовірний і нескінченний

Оцініть пост:
3
Коментарі
Вибір емоджі
AlexTheApple
AlexTheApple
30.12.2024, 22:26

Я реально хотів щоб ця частина стала для мене таким самим проривом. Що і 3-тя, але скоріше за все вона буде як 4-та, у якій окрім рівнів від спільноти робити маже нічого(

Reply

Відповісти