7

Elden Ring: Shadow of the Erdtree - чесний огляд від фаната

1722158133676-mrapple561-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

Shadow of the Erdtree - величезне оновлення до Elden Ring, яке вийшло 21-го червня цього року, тобто трішки більше місяця тому. Воно було дууууже схвально прийнято як критиками (навіть ставши найбільш високо оціненим доповненням з часів доповнення Кров і Вино до третього Відьмака), так і звичайними гравцями, яким пощастило отримати запрошення і пограти 3 години задовго до релізу

І я майже увесь цей місяць потрохи проходив це доповнення і три дні тому, награвши приблизно 40 годин, трішки поплакавши і отримавши купу задоволення, я його успішно закінчив і власне хочу поділитися враженнями з вами 😊
УВАГА! Спойлери! Прокручуйте до низу щоб їх уникнути!

Що ж таке це Shadow of the Erdtree?

1722159026443-mrapple561-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

Щоб описати загалом враження від цього доповнення наведу цитати того самого ютубера, якому пощастило пограти до релізу:

Shadow of the Erdtree це ще більше Elden Ring. Якщо вам сподобалася основна гра, вам сподобається і доповнення. Так само, якщо у вас були проблеми з основною грою, то вони скоріше на все нікуди не ділись

І я майже на 100% згоден з цим твердженням. Elden Ring, як і серія Dark Souls, складається з трьох ключових компонентів:

  • Боси - головні. найцікавіші супротивники. Вони є як центром сюжету, так і центром геймплею;
  • Локації - багаторівневі, заплутані, заповнені секретками та альтернативними шляхами і неймовірно цікаві локації. У деяких я навіть після майже трьохсот годин знахожу щось нове;
  • Геймплей - ЛОЛ, всі ж ігри про геймплей, щось чувак поплив. А от і ні. Але Elden Ring це суто про геймплей і більше нічого. Немає тут глибокого сюжету, довжелезних катсцен і іншого. Ти просто граєш;

І в усіх цих аспектах доповнення перевершує оригінал. І я б хотів розібрати кожен з пунктів окремо :)
P.S. кому ліньки читати можете прокрутити у кінець там буде невеликий висновок і просто оцінки

Боси - ключ до гарного Souls-Like

1722160028678-mrapple561-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

Усього у доповнення завезли близько 40-ка босів. Це доволі багато (більше ніж у DS 3 з непоганим відривом), але на жаль не все так гарно, як здається.  Деякі з них повторюються і суттєва частина з них є або "підвищеними" до статусу боса звичайними супротивниками, або NPC.
Дійсно унікальних, а разом з тим цікавих та нових, босів у доповненні десь 15 (залежно від того як рахувати), що все ще дуууже не погано. І задля справедливості зазначу, що деякі повторювані та "підвищені" боси все ще заслуговують уваги, іноді мають унікальні атаки і сутички на підготовлених аренах набагато приємніші, ніж у дикій природі

1722162160211-mrapple561-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

Щодо унікальних босів - вони 10/10. Шикарний дизайн, неймовірна бойовка, розумна складність(про складність до речі згодом), непоганий сюжет та наратив. Окремо мені хочеться виділити наступних:

  • Реллана, рицар Подвійної Луни - перший дійсно складний бос. Дуже різноманітні атаки та їх комбінації, змінний але не рваний темп бою, достатня кількість вікон для контратак та відновлення. Це майже еталонний бос Elden Ring;
  • Мессмер Цепеш або Месмер Колосажувач - найбільш розпіарений бос і не просто так. Це, якщо можна так висловитись, нова Малєнія. Складний, напружений бій, який переходить у просто супер-кінематографічну другу фазу. Було одне задоволення битися з ним, особливо коли звик до таймінгів атак;
  • Мідра, володар Лютого Полум'я - його складно знайти, але неможливо забути. Для досвідчених гравців він не буде проблемою. Рухи зрозумілі і чіткі, комбо не затягнуті і навіть атаки по області ідеально вивірені. Кожна секунда бою відчувається як перевірка навичок і жодних танців з бубном. Для мене це новий Радагон;
  • Командуючий Гай; Рицарі смерті; Золотий Гіпопотам; Роміна, свята Квіткових Бутонів; Аватар дерева занепаду - класні боси, кожен зі своєю приколюхою. Бої відчуваються живо, енергійно і по-новому;

І хоча боси у доповненні класні, і тут не без проблем. Навіть у наведених вище є вади, які можуть відштовхнути гравця і спаплюжити відчуття від бо. У Реллани це надто товгі комбо, у Месмера - непостійні затримки атак та просто неймовірно затягнутий захват, у Мідри - певна скупість мувсету і перехід у другу фазу

1722164002745-mrapple561-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

Але найбільшим розчаруванням став усе ж таки фінальний бос - Обіцяний консорт Радан. Перша фаза - неповторний шедевр, друга - нескінченна какофонія світлових променів, фантомних атак та атак по області
Багато гравців на форумах і обговореннях порівнюють саме його з Малєнією - по праву найскладнішим босом основної гри. Але це абсолютно неправильне порівняння. Радан дійсно є найскладнішим босом доповнення, але  не через реальну складність, а просто тому що нічого не видно на екрані. У мене реально боліли очі після 5-7-ми спроб і доводилося залишати його на завтра, бо кількість спалахів і вибухів на екрані просто скажена. Не видно нічого і довго терпіти це не хочеться.

1722164430303-mrapple561-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

От просто ЩО ЦЕ ТАКЕ?! І це не ульта якась, це мій екран після доволі частої його атаки. Огида. І це все після просто шедевральної першої фази, яка просто БУКВАЛЬНО Є моїм улюбленим файтом у доповненні. Єдиний з ким я можу порівняти цього боса це Гідеон. Як кажуть великі на форумах, і я кажу так само:

Коли програєш Малєнії, розумієш що сам сам помилився, і знаєш де саме. Окрім водного танцю. Вона дає стимул ставати кращим гравцем
Коли програєш Раданові, навіть не бачиш що відбувається на екрані. Він дає стимул закинути гру і звернутися до офтольмолога
©Великі і я з ними

Локації - нескінченні пошуки мапи

1722165454930-mrapple561-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

У основній грі мені не вистачило ані вертикальності, ані зв'язності, ані глибини локацій. Усе це з головою компенсовано у доповненні. Так, основні замки і поселення все ще поступаються Замку Грозової Завіси (який я вважаю еталоном вертикальності та левел-дизайну), не кажучи вже про локації з Dark Souls 3, але все ж таки вони стали суттєво кращими за основну гру
Тут стало набагато більше альтернативних шляхів та заплутаних проходів
Але не це головне :)

Головне тут  - незрівнянна багаторівневість відкритого світу. Це саме той відкритий світ. якого я чекав від FromSoftware у основній грі.

Ти просто часом скачеш собі на Потоці, бачиш якийсь поворот і за досвідом основної гри думаєш "А, ну там мабуть якась група ворогів що охороняють якийсь цінний предмет: рідкий матеріал для крафту, зброю, обладунки тощо. Піду подивлюся, там на 5 хвилин роботи"© Думки наївних

1722165934262-mrapple561-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

І тут БАЦ! За цим поворотом відкривається неочевидний спуск, який веде до невеличкої печери, яка у свою чергу закінчується здоровезною локацією яку ти навіть не бачив XD
Для контексту на скріншоті стрілка вказує на  дорожній камінь, під яким лежить шматок мапи, що дозволить бачити поточну локацію на власне мапі. І його ледве видно. А тепер я зроблю Zoom-Out XD

1722166153547-mrapple561-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

Уявіть мої емоції, коли я, думаючи що вже вперся у кінець світу, обстежував цю саму локацію, відрив мапу і побачив цей вказівник. А його наявність зазначає, що поза межами є ще приблизно такий самий скритий шматок території. Це просто дико, наскільки доповнення велике. І найкраща частина- половина з цих локацій на справді двошарова. Тобто те що ви бачите ще помножте на 1,5 мінімум. "Приблизно за розміром як Замогилля" казали вони... "Годин на 20" казали вони...

1722166375117-mrapple561-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

Але такі локації треба чимось наповнювати, окрім груп ворогів і цікавого ландшафту. І тут маестро попрацював на славу. Стільки сміття розкиданого у найвіддаленіших кутках світу я ще не бачив XD
Ну ви просто подивіться - ДЕСЯТЬ ЗВИЧАЙНИХ стріл. Навіть не статусних, не рідких, не дорогих. Найзвичайніших стріл. Це тролінг неймовірного рівня, Бабадзакі має мою повагу за таке

1722166566370-mrapple561-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

Але якимось чином це майже не впливає на бажання досліджувати світ. Ти постійно шукаєш нові проходи, заглядаєш під кожний камінчик і продовжуєш підбирати увесь лут.
Може це через красу цих локацій, може через примарну можливість усе ж таки знайти щось корисне, а може просто гравці мазохісти і люблять годинами тинятися закутами у пошуках чергової чотирипалої ніжки ¯\_(ツ)_/¯

Геймплей - і нічого окрім геймплею

1722166790336-mrapple561-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

Наскільки б мені не подобалися Souls-Like, особливо від FromSoftware, я мушу визнати, що їх ігровий процес є дещо одноманітним і на цьому етапі потребує революційної зміни, як це було із Sekiro... АЛЕ!
Не зважаючи на це розробники зробили спробу суттєво урізноманітнити ігровий процес у доповненні і, на мою особисту думку, їм це вдалося зробити найкращим чином: покращили що могли при цьому нічого не зломавши.

Як я вже писав у цьому пості, розробники додали просто величезну кількість нової зброї і навіть не мало нових класів зброї. І вони реально НОВІ. Нові мувсети, нові комбо, нові навички зброї

1722167126817-mrapple561-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

Я не встиг спробувати усе, але те що встиг мені дуже зайшло. З найбільш цікавого відмічу пристрасть розробників до парної зброї: суттєва частина арсеналу доповнення є парною, а отже гравець одразу може випробувати як одноручний хват, так і бойову стійку і навіть залишиться можливість блокувати
Найбільше мені сподобався цілий набір ковальської зброї, або зброї з тайнописом. Основний її прикол у тому, що її можна кидати. Або за допомогою силової атаки, або за допомогою спецприйому. І це супер-весело, ще й дуже ефективно:

Планую почати НГ+ і пройти суто цією категорією збої

Також з цікавого це кількість NPC-ворогів, як босів так і звичайних. Мені реально не вистачало таких сутичок та вторгнень з часів Dark Souls 2  - там це було просто на кожному кроці. І хоча бійки з NPC це не найприємніша частина гри, але різноманіття 100% додає

Ну і не треба забувати про іншу амуніцію. Якщо з обладунками +- все зрозуміло і майже все так само, то ось серед талісманів (спеціальних предметів з бонусними ефектами) величезне поповнення унікальними плюшками. Тут тобі і нові ефекти, і покращені версії вже наявних талісманів і дещо, що здавалось мало б бути у основній грі, але з'явилося тільки тут і зараз

1722167833982-mrapple561-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

Особисто мені сподобався Мідний диск - підвищує захист при великому навантаженні
Зазвичай велике навантаження, а тим паче перевантаження, це погано - гірші перекати, урізане відновлення витривалості. При перевантаженні взагалі неможливо бігати, стрибати та перекочуватися. Але з цим талісманом стан перевантаження набуває нового сенсу: тепер можна зробити супер-танка, якому буде все пофігу. Поєднати це з бафами на блок і контратаку з-під щита і БУМ - для мене відкрилася абсолютно нова площина геймплею

Ну про хороше поговорили, тепер про погане

Проблеми, про які говорять

Їх тут не так вже і багато, але вони все ж таки є. І без цієї частини огляд був би не повний
Про розчарування фінальним босом я писав, а тепер напишу про проблеми інших босів. Вони загалом дуже схожі: мало що зрозуміло на екрані, проте все одно необхідно швидко реагувати на все чого не бачиш. Байдуже що саме спричиняє ці проблеми: надмірна рухомість боса, його габарити, кількість ефектів чи проблеми авто-захвату. Усе це зводиться до одного:

Камера просто жахлива

Бейл - файт легкий, але розробники причепили йому лише одну точку захвату біля основи шиї. Враховуючи наскільки часто він намагається наскочити на персонажа, настільки ж часто зображення на екрані стає кашею, атаки мажуть і взагалі не зрозуміло що робить бос

Гнилий рицар - точка захвату настільки високо, що персонаж б'є ледь не вертикально, через що колючі та розмашисті горизонтальні атаки часто мажуть

Лев-танцор - тут треба просто побачити. У нього анімації саме переміщення 1 в 1 як у Малікета - одного з найкращих босів основної гри. Але чому другий серед найкращих, а перший просто лажа? Бо у другого є здоровезний меч, завдяки якому він тримає дистанцію від персонажа. Лев же постійно намагається настрибнути. Що з цього виходить - дивись про Бейла

А про те, як захват спрацьовував на ціль, якої навіть не видно на екрані, я краще промовчу. Мені довелося вимкнути автозахоплення нової цілі, настільки це було погано

1722168796582-mrapple561-64bbc91a5b71cf78183e2a1b

Арг і його відсутність

Не знаю, що такого розробники змінили у ШІ ворогів, але вони іноді просто стирчать і дивляться на мене, а іноді навіть поза зоною досяжності атак намагаються атакувати. Ось два моїх власних шортса щоб ви зрозуміли про що я : чувак просто звис і чувак не може про мене забути. І це усюди і майже постійно.

Оптимізація

Мікростатери, підвисання, зависання та інше повернулися у гру, наче я граю її у день релізу. Спочатку я якось цього не помічав і думав що інші гравці на форумах і у відгуках Steam перебільшують, але дійшовши до Бейла і Радана я відчув це на собі. Деякі атаки просто самі по собі викликають мікростатери, при завантаженні деяких локацій чи їх чанків гра не просто підторможує, вона на 5-10 секунд перетворюється у слайд-шоу. При чому незалежно від налаштувань графіки

Складність і Уламки дерева занепаду

У перші дні виходу доповнення був просто вибух невдоволення через зависоку складність доповнення. Оцінки гри у Steam стали змішаними (часткого через оптимізацію) і було багато "ниття" та скарг "надто складно", "нащо ці уламки" та інше. Для контексту - уламки це постійний баф дамеджу та захисту. Вони розкидані тут і там, як золоті насінини чи світі сльози.
Що я можу на це сказати...
Я складності не відчув ¯\_(ツ)_/¯
Не зрозумійте невірно - боси реально кидають виклик навичкам гравців і іноді можна нормально так на них зависнути. І я власне зависав на деяких, як от Радан чи Реллана. Але це було далееееко не так страшно, як перша перемога над Морготом чи тим паче Малеєнією і їм далеко до сестри Фріде і Безіменного Короля

1722169558215-mrapple561-64bbc91a5b71cf78183e2a1b


І ще для контексту - я залетів у доповнення на 92-му рівні, хоча рекомендований був 120-й. Я не мав більшості захисних талісманів чи рецептів для крафту (згодом додав їх через Cheat Engine). І не було супер-складно. Фарум-Азула складніша за це доповнення
Вперше я скористався уламками коли зустрів Саннесакса - найогиднішого боса з усіх що я бачив. Вкачав тоді на 6 з 20-ти
Усіх іншіх босів я так і проходив: Мессмера, Гіпопотама, Гая, Аватара, Роміну, Бейла, другого Лева і багато кого ще. І я не про-гравець, я можливо трішки вище середнього
І лише на Радані вкачав на 19, бо манав я те діло. Вважаю скарги на складність ниттям і нічим більше¯\_(ツ)_/¯

Висновок чи щось таке, лінь вже писати

Боси - 9/10

Мінус бал за другу фазу Радана і Саннесакса

Локації - 9/10

Мінус бал за фіговий лут і недоступність мапи Драконячого піку

Ігровий процес - 10/10

Той самий Elden Ring, тільки ще більше Elden і ще більше Ring

Загальна оцінка Доповнення- 10/10

При цьому саму гру я оцінюю десь на 8.5/10. Вона реально класна, але все ж таки ігровий процес трішки заїжджений.

Усім, кому сподобалася основна гра раджу, раджу і навіть трішки наполягаю спробувати доповнення - воно не розчарує

Іншим там робити нема чого XD

1722170229522-mrapple561-64bbc91a5b71cf78183e2a1b
Оцініть пост:
7
Коментарі
Вибір емоджі
AlexTheApple
AlexTheApple
28.07.2024, 12:37

Ото навалив крінжі XD Сподіваюсь, дочитаєте і вам сподобається)

Reply

Відповісти

Vlados
Vlados
14.08.2024, 09:43

Хороший та цікавий огляд, дай Боже побільше таких у стрічці)

Reply

Відповісти

AlexTheApple
AlexTheApple
14.08.2024, 20:51

Дякую, дякую☺️ Якось напишу ще)

Reply

Відповісти

User Avatar
sendinaut
14.08.2024, 20:52

це класно! не розбираюся в цій темі, але описано цікаво і смішно, викликпє бажання ознайомитися 😈🔥

Reply

Відповісти