Spells & Secrets - огляд на мертвонароджений шедевр 🪄
Презентую вашій увазі черговий огляд на кооперативну гру, яка 100% варта вашого часу. І одразу спойлер - кінець у цього огляду не дуже радісний. Тим не менш, гра все одно чудова, тож вмощуйтесь зручніше і почнемо :)
Spells & Secrets - це кооперативний рогалик до 2-х гравців на одному екрані, в процесі проходження якого вам доведеться пробиратися через зачаровану школу, долати різних монстрів та протистояти таємному культу. А в перервах на вас чекають невеличкі головоломки :)
Школа чарів і чаклунства 🏰
Гра зустрічає нас доволі банальним початком: новий студент(ка) потрапляє у школу магії Ґреіфенстейн і буквально у першу ж ніч на школу скоюють напад (ані разу не підозріло). Вибираючись зі напівзруйнованого гуртожитка, ми знайомимося з деякими вчителями, учнями та базовими закляттями. Все це паралельно відбиваючись від пакосних слаймів
Одразу хочу відзначити візуальний стиль і взагалі підхід до дизайну персонажів, ворогів і оточення. Візуал приємний та виважений. На гру приємно просто дивитися, просто рухатися локаціями. Так, тут немає супер-епічного замку як у Спадку Гоґвортсу чи навіть чогось діснеївського, як у Kena: Bridge of Spirits. Натомість все відносно реалістичне: звичайні шкільні коридори, класи, парти, гуртожиток. І такі самі звичайні персонажі, у звичайній школярській одежі. Це просто приємно
Вибравшись із гуртожитку ми потрапляємо у шкільний двір, який також слугуватиме хабом. Тут нам директорка пояснює, звідки власне взявся рогалик у цій грі. А прикол власне у тому, що під час нападу вмикається "захисний" механізм школи і усе, крім кількох будівель (одна з яких за щасливою випадковістю є офісом директорки), перетворюється на лабіринт. Але цього разу нападники якимось чином поламали "захисний" механізм і тепер у цьому лабіринті повно монстрів. Геніальний "захист", як на мене ¯\_(ツ)_/¯
Також главгади викрали талісман та засновника школи - Гріфона, що наділений здатністю телепортуватися будь-куди під час небезпеки🤔🧐
🛑Окей, окей, окей!🛑
Історія трішки кульгає, але я ручаюся - ігровий процес кращий 🫣😅
Гріфон перед зникненням подарував нам своє перо, яке власне у момент смертельної небезпеки зможе перенести нас у безпечне місце. Наділені такою силою ми вирішуємо розібратися з нападниками
Наб'ємо монстрам пики 🤜👺
І щоб бити пики ми маємо величенький арсенал з 21-го закляття (для порівняння у Hogwarts Legacy їх 27). Я особисто поділив би їх на 3 групи:
- Атакуючі - їх тут усього чотири, проте кожне з них суттєво змінює ігровий стиль. І що приємно, усі вони ефективні;
- Допоміжні - їх тут повно: заморозка, левітація чи корені для іммобілізації ворогів; телекінез, щит, приручення, парирування і прокляття. Усі вони стануть у нагоді під час сутичок;
- Головоломкові - ті що особисто ми з дружиною використовували лише під час вирішення головоломок. Тут є поштовх, левітація, мімікрія, перетворення на мишу і ще усяке-різне-дивне;
Але не чарами єдиними :)
Хто любить рогалики, той знає що їх прикол в неповторних проходженнях і різномаїтті можливостей. У Spells & Secrets ці речі забезпечуються артефактами. Просто кажучи це модифікатори до заклять. Більшість з них просто покращують магію, але деякі ідуть на крок уперед:
- Блок сиру та фігурка слона - БУМ! Тепер перетворення на мишу🐭 моментальне, а вороги вас дико бояться, через що не можуть атакувати і тимчасово отримують подвоєну шкоду. Дуже круто для коопу 🫂
- Уламок криги, сніжна корона і окуляри - Вуаля! Поки снаряди крижаного баражу влучають у ціль, ви отримуєте щит і частково поновлюєте ману🥶
- Тренувальні мечі і ролики - раз-два і при використанні електричних мечів ви не тільки розповсюджуєте їх у всі боки, але ще і можете швидко рухатися🛼
Хм, але все одно щось якось не вистачає, тим паче що артефакти рандомні і все таке...
Ну тоді оберіть собі монстра-улюбленця! Просто причаруй якогось із них під час забігу і зможеш брати його кожен наступний раз 🐩
І тут також вибору вистачає:
- Чаклун, який може накладати щит🧙♂️;
- Рослина, яка своїм шумом викличе головний біль (без жартів), а коріннями застанить ворогів 🌱;
- Броненосець, який майже невразливий для ворогів 🛡️;
- Типу крокодил, що шмаляє різними варіаціями снарядів🐊;
- Привид, який стає невидимим і кидається предметами👻;
І багато хто ще. І навіть наведених вище є по 2-3 варіації з різними стихіями :)
Ну і щоб закрити тему з різномаїттям маю згадати, що тут також є зілля, які надають тимчасові унікальні ефекти, та модифікатори самого замку, які грубо кажучи перемішують ворогів та босів і роблять їх небезпечнішими. Щоправда якщо з монстрами-улюбленцями, артефактами та чарами ще хочеться експериментувати, то зілля одразу береться на лікування та тимчасову невразливість, а модифікатори ми в принципі не знімали :)
Spells зрозуміло, шо по Secrets? 🎁
хто знайде секретку на скріні вище і скаже її розв'язання, той щонайменше випустився з дідсадка :D
А якщо серйозно, то головоломки тут одночасно доволі прості і просто неможливі :D
Наприклад, часто зустрічається банальна шахова дошка де треба поставити фігуру таким чином, щоб вона не потрапляла під удар. Інший доволі простий приклад є власне на скріні вище 🔝
Але навіть маючи певний досвід в головоломках (не дарма я пройшов чотири The Room, два Portal і всі п'ять Trine декілька разів) деякі без підказок ми з дружиною вирішити не змогли 🤯😤
І хоча в певний момент головоломки стають просто як частина рівня, а не окремий виклик, вони все одно прикольні і розв'язувати їх цікаво. Дуже шкода, що лише декілька з них мають повноцінну рандомність. Більшість або завжди однакові, або мають усього лише 2-3 варіації :(
А мінуси будуть? 😅
Будуть :(
Але спочатку про круте :)
Грати нам сподобалося прям дууууже. Ще до виходу гри вона нас зачепила візуалом, наявністю коопу на одному екрані і просто сетінгом. Проте нас ввели в оману 😈
Обидва ми (я і дружина. Я не навіжений який до себе на "ви") вважали, що це усе ж таки більше головоломка, ніж рогалик. Проте вже після одного пробігу все стало на свої місця і гра нам все одно дуже сподобалася (частина відгуку на скріні)
Буквально кожний аспект цієї гри виконаний гарно:
- Різномаїття - на висоті. Щоб вичерпати всі можливості 20-ти годин не вистачить;
- Візуал - простий, чіткий та виразний. Чіпляє одразу;
- Ігровий процес - динамічний, не надто складний, з гідним кооперативом;
- Редактор персонажів - класний. Одяг, зачіски, пози тощо - все прикольне і дійсно можна створити гарного персонажа;
- Адекватна довжина сесій - один повний забіг триватиме приблизно 30 хвилин. Як на мене це ідеально;
- Головоломки, взаємодії монстрів, креативність, боси - приємні бонуси, які не дають засумувати;
Мінус у цієї гри тільки один, але він суттєвий, величезний, непереборний і усі інші синонімічні епітети
Гра не завершена
Так вже сталося, що розробка гри виявилася трішки задорогою, а продажі не виправдали очікувань. Завдяки підтримці видавця RokaPlay студія-розробник Alchemist Interactive доробила гру до дуже гарного стану, майже без багів і можливістю без проблем залипнути на 20+ годин
Що з недоробленого прям-таки кидається в очі, так це історія. Вона просто обривається у повітрі і це трішки збиває з пантелику. Однозначно видно, що закладалось набагато більше рівнів, механік взаємодії предметів, гравців та монстрів і просто більше веселощів
Другий аспект не такий критичний для мене, але 100% переламний для багатьох - тільки локальний мультиплеєр або через Steam Remote Play Together
І видавець, і преса, і гравці, і розробник, і Я - усі очікували набагато більшого від цієї гри
Проте сталося не так як гадалося, тож маємо те що маємо ¯\_(ツ)_/¯
Як зазначив представник видавця у офіціальному сервері Discord, на разі не планується жодних оновлень чи доповнень до гри, кім можливо фіксів супер-критичних багів (текст повідомлення вище)
Spells & Secrets це чудова гра, яка 100% подарує вам і вашому другові/партнерові/подрузі/партнерці щонайменше декілька вечорів веселощів
P.S. усі зображення для допису були взяті з офіційного сайту RokaPlay у розділі "Press kit"
P.P.S я вже не пишу "коротенький" чи "невеличкий" огляд, бо знаю як воно в мене завжди йде :D
Відповісти
Як завжди огляд дуже крутий, дякую за чудові кілька хвилин контенту❤️ А з приводу загадки, то вона пов'язана з картинами?😅
Відповісти
Дякую, дякую😊🤗 Так, загадка пов'язана з картинами)
Відповісти
Ну одна з них криво висить, напевно щось з нею варто зробити. Але що саме сказати важко, адже я механік гри не знаю😅
Відповісти
Ну взаємодіяти з картинами там можна, логіка також у правильному напрямі) Взагалі на скріні вся наявна інфа є, додам тільки що там обабіч від центральної картини висить по 2 інші картини ;)
Відповісти