3

007: Agent Under Fire - гра, хакери, Linux, Xbox та як це все пов'язано

007: Agent Under Fire — пригодницький шутер від першої особи, випущений Electronic Arts наприкінці 2001 — на початку 2002 року для PlayStation 2, а згодом портований на GameCube і Xbox.

Гра починалася як адаптація фільму The World Is Not Enough, але через затримки проект було перероблено в оригінальну історію.
Сюжет розгортається навколо змови корпорації Identicon / Malprave, яка займається заміною світових лідерів клонованими дублерами.

Зовнішність трохи схожа на Пірса Броснана, але у озвучці він участі не приймав
Зовнішність трохи схожа на Пірса Броснана, але у озвучці він участі не приймав

Розробка й розподіл ролей

Цікавий аспект розробки — над грою працювали кілька студій, бо ігровий процес включає не лише FPS-сегменти, але й «гоночні» епізоди.
Хоча ці рівні — скоріше не класичні перегони, а епізоди, де увага приділяється керуванню автомобілем Бонда та вмінню використовувати вбудовані в нього ґаджети проти супротивників.

За основну шутерну частину відповідала EA Redwood Shores, тоді як EA Canada взяла на себе автомобільні епізоди бо вони вже мали досвід із серією Need for Speed. Взагалі було цікаво оцінити гоночні рівні, бо гра працює на рушії id Tech 3 (Quake III), і гонки на цьому рушії мені не траплялися (треба сказати, що вийшло досить цікаво).

007, як завжди, не може повернути техніку у неушкодженому стані
007, як завжди, не може повернути техніку у неушкодженому стані

Довжина кампанії та типи рівнів

Розробники намагалися максимально урізноманітнити ігровий процес: у грі присутні дослідницькі місії, епізоди з керуванням транспортом і вставки у стилі рейкового шутера. Проте, всупереч розмаїттю, кампанія вийшла напрочуд короткою — в середньому повне проходження займає близько 4—4,5 години.

Звісно, 007 не претендує на глибоке драматичне розкриття персонажів чи неймовірно закручену історію, котра потребувала б багато часу, але хотілося б затриматися в шпигунському всесвіті на довше.
Ще б хоча 1,5-2 години і було б в самий раз!

Xbox і «Linux-історія»

Цікава технічна сторінка спадщини гри пов'язана з експлоітами збережень на першому Xbox.
У деяких іграх для ранніх версій Xbox знайшлися вразливості в обробці файлів збережень, які дозволяли при їхньому завантаженні виконати довільний код (savegame exploits) і 007: Agent Under Fire саме така гра.

Телефон - все в одному
Телефон - все в одному

Для цього готували спеціально модифікований файл збереження, записували його на карту пам'яті або жорсткий диск Xbox і завантажували в гру. Під час завантаження експлойт запускав установник, що давав змогу модифікувати систему консолі й завантажити неофіційне програмне забезпечення — зокрема Linux-ядро чи дистрибутив для Xbox, який офіційно не підтримувався і не випускався для цієї платформи.

Цікаво, що на PlayStation 2 існувала офіційна підтримка Linux (офіційні комплекти Linux-Kit), тоді як Microsoft навмисно блокувала можливість запуску сторонніх ОС на Xbox — частково через побоювання щодо піратства та небажаних модифікацій системи.

Linux є? А якщо знайду?!
Linux є? А якщо знайду?!

Прийняття гри критиками і гравцями

На релізі гра отримала змішані відгуки: критики відзначали «кіношну» атмосферу, задовільну шутерну механіку і мультиплеєр, але критикували коротку кампанію й місцями посередній дизайн рівнів.

З часом думка спільноти стала більш прихильною — частково через те, що ігор за франшизою 007 не так багато, і кожна відокремлена робота викликає деякі питання щодо якості.
Тут же всі складові гри були підібрані правильним чином, що підтверджує і кількість проданих копій - гра розійшлася накладом близько 1,5 млн копій, що для того періоду вважалося хорошим комерційним результатом.

Цікаво, як це гільзи вилітають з того боку... Мабуть дуже шпигунський автомат!
Цікаво, як це гільзи вилітають з того боку... Мабуть дуже шпигунський автомат!

Підсумок

Agent Under Fire — приклад «кіношного» підходу до створення пригодницького шутера: компактний, видовищний досвід із короткою, але насиченою кампанією та розважальним мультиплеєром.
Гра мала технічний вплив на спільноту (як одна з ігор, які стали інструментом для savegame-експлойтів на Xbox), комерційно була успішною, але сприймалася як продукт середнього рівня.

Особисто мені було цікаво на декілька годин поринути у всесвіт агента 007.
Agent Under Fire вдало зберігає характерні «Bond-моменти» — гаджети, погоні, стилізовану атмосферу й кіношну подачу — тож якщо ви прагнете короткого, але видовищного досвіду та хочете відчути себе Бондом, ця гра однозначно варта уваги.

Оцініть пост:
3
Коментарі
Fray
Fray
11.11.2025, 18:05

А я пішов досліджувати пряме продовження гри під назвою 007: Nightfire

Reply

Відповісти