1

007: Nightfire - знову 2 проєкти під одним капотом

Чим більше я знайомлюся з ігровим всесвітом за мотивами Яна Флемінга, тим більше переконуюся, що майже кожна частина про Джеймса Бонда отримувала по два чи навіть більше втілень.

Зазвичай на кожну платформу виходила своя окрема версія гри — і що найдивніше, проєкти для менш потужних консолей часто виявлялися цікавішими та різноманітнішими в плані геймплею.
Ця гра не стала винятком...

ПК-версія
ПК-версія

🕵️‍♂️007: Nightfire — дві версії, одна історія

У 2002 році Electronic Arts випустила шутер «007: Nightfire» одразу на консолях (PlayStation 2, Xbox, GameCube) і на ПК — і вийшло фактично дві різні гри.
На консолях і на комп’ютерах розробкою займалися різні команди, тож контент і подача в них помітно відрізняються. За задумом EA, консолі отримали «ексклюзивні гоночні місії» з броньованими машинами й вертольотами, а ПК — «унікальні однокористувацькі рівні» і розширений мережевий режим.

🛠️Розробка й команди

Проєкт Nightfire почався ще близько 2000 року. Спочатку гра анонсувалася як новий Bond-шутер під робочою назвою «Phoenix Rising», але в 2002-му остаточна назва стала Nightfire.
Для консолей головну версію розробляла студія Eurocom (Великобританія), яка створила власний FPS-движок, тоді як для ПК над проєктом працювала Gearbox Software (США), використавши модифіковану версію рушія на базі GoldSrc.

Консольна версія
Консольна версія

Через відмінності рушіїв і жорсткі терміни Gearbox вирішила виключити транспортні місії (гонки, вертольоти тощо) — ці елементи робилися окремими командами для консолей (зокрема Savage Entertainment і внутрішні команди EA).
Як згадував один із розробників Gearbox, PC-версія по суті реалізовувала дизайн Eurocom і виходила в стислі строки паралельно з консолями. До того ж Gearbox позиціонувала PC-версію з підтримкою великого мультиплеєра (до 32 гравців) — один із ключових акцентів «комп’ютерного» варіанту.

⁉️Чому з’явилися дві різні версії

Рішення робити по суті два відмінні продукті було зумовлене кількома факторами:

  • технічні відмінності платформ і вибраних рушіїв (різні можливості рендерингу, фізики й інструментарю);
  • бажання EA підкреслити сильні сторони конкретних платформ;
  • організаційна модель та стислі дедлайни, що ускладнювали узгодження контенту між командами.
ПК-версія
ПК-версія

🆚Відмінності у контенті та геймплеї

Консольні та ПК-версії Nightfire кардинально відрізняються за набором місій і типом ігрового процесу.

  • Консолі: масштабні, кінематичні рівні з численними транспортними епізодами (гонки на Aston Martin, вертольоти, снігоходи, «рейкові» або сюжетно-орієнтовані переслідування). Ця версія робила сильний наголос на різноманітності екшену й «бондівській» видовищності.
  • ПК: видалено всі транспортні епізоди; замість них у ПК-версії з’явилися додаткові шутерні рівні, які консольні гравці не бачили. Структура сюжету та порядок місій інші — частина пригод просто замінена новими локаціями. Зате ПК-версія позиціонувалась із розширеним мультиплеєром і режимами для LAN/онлайн-баталій.

Сюжетно обидві версії зводяться до протистояння Бонда з антагоністом і корпорацією (в загальних рисах), але подача відрізняється.

Візуально також спостерігаються нюанси: GoldSrc у ПК-версії давав іншу манеру рендерингу і текстур, тоді як консольний рушій Eurocom мав свої графічні прийоми. Проте стиль — шпигунський, з гаджетами й «моментами Бонда» — зберігається в обох варіантах.

Консольна версія
Консольна версія

🗣️Озвучення та персонажі

Образ Джеймса Бонда в Nightfire створено за референсом до Пірса Броснана, проте голос агента в грі записав інший актор — Максвелл Колфілд. Це було спільним елементом для всіх платформ: у всіх версіях Бонда озвучував одна й та сама людина. Інші ключові ролі також озвучували професійні актори, але не реальні актори, котрі знімалися у кіновсесвіти Бондіани.

Сканування образу Пірса Броснана.
Це перша гра по 007  де було використано саме лазерне сканування голови Пірса Броснана, щоб досягти реалістичного відтворення зовнішності персонажа в грі.  

Також важливою особливістю Nightfire стало й те, що в грі вперше з’явилася власна тематична пісня — «Nearly Civilized» у виконанні співачки Esthero — перший випадок, коли Bond-гра отримала оригінальний трек у стилі тематичних пісень франшизи.

Рятувати світ будемо навіть у космосі!
Рятувати світ будемо навіть у космосі!

📢Реліз і реакція публіки

Гра виходила під потужну маркетингову кампанію. Консольні версії надійшли у продаж у листопаді 2002  року; ПК-версія з’явилася приблизно за тиждень після консолей.
Консольний Nightfire виявився комерційно вдалим: за перші роки було продано кілька мільйонів копій по всіх платформах, а PS2-версія окремо відзначилася великими продажами у США.
ПК-версія продавалася значно скромніше.

Критика і гравці зустріли "приставочні" ітерації здебільшого позитивно — відзначали динамічний геймплей, різноманіття гаджетів і сильний однокористувацький досвід; загальні оцінки для консолей були помірно високі.
ПК-версія ж отримала менш сприятливі відгуки: її критикували за скорочений контент (відсутність улюблених транспортних місій), технічні недоліки і візуальні компроміси, спричинені різницею рушіїв і термінів. Водночас на ПК цінували підтримку великих серверів і можливість багатокористувацької гри.

Консольна версія
Консольна версія

⁉️Висновок

007: Nightfire — це приклад багатоплатформенного продукту, в якому версії для різних платформ фактично перетворилися на дві різні ігри.
Розділення шляхів розробки пояснюється технічними особливостями платформ, вибором рушіїв, організаційною структурою і бажанням EA підкреслити сильні сторони кожної платформи.
Незважаючи на відмінності, обидві версії переслідували одну мету — передати дух шпигунських пригод Джеймса Бонда і запропонувати гравцям відчуття великої екшен-історії.

🤓📝 Від себе

Пройшовши обидві версії, можу сказати: консольна гра дійсно має пріоритет — вона видовищніша, драйвовіша та багатша на події і відчувається значно більш цілісною й завершеною, ніж версія для ПК.

Комп’ютерна версія справді має кілька унікальних рівнів, але я не можу назвати їх компенсаційною перевагою за відсутній консольний контент — точно ні!
ПК-версія мені здалася якоюсь модифікацією до першої Half-Life, і це не дивно, з огляду на те, що розробкою займалася Gearbox на рушії GoldSrc.  

Здається, що час на розробку у Gearbox був надто стислий — це видно неозброєним оком. Ідеться не лише про відсутність автомобільних епізодів (що, мабуть, пояснюється обмеженнями рушія), а й про те, що навіть «спільні» з консольною версією моменти зроблені значно простіше. При тому ми добре знаємо: продуктивність консолей того покоління була суттєво нижчою, ніж у середньостатистичного ПК — а тут консольна версія виглядає цілісніше та ефектніше!

До того ж зараз запустити ПК-версію виявилося навіть складніше, ніж пограти в консольну гру через емулятор. Довелося завантажувати додаткові фікси й патчі, а потім ще й запускати все це з допомогою сторонньої утиліти.

Вся "команда" злодіїв та агентів
Вся "команда" злодіїв та агентів

Досвід знайомства з версією від Gearbox був справді цікавим (з точки зору "дослідження"), але зараз можу стверджувати: витрачені зусилля на запуск ПК-версії того не виправдали.
Єдиною перевагою могло бути лише ПК-керування, але ця гра підтримує управління мишкою й на емуляторі, а тому навіть тут версія від Gearbox не має плюсів!  

Щодо гри в цілому - це доволі цікавий пригодницький шутер з елементами стелсу та використанням "секретних" гаджетів. Все в дусі агента 007.
Найголовніше для мене в іграх такого жанру - атмосфера і тут вона цілком та повністю відповідаю назві франшизи!

Г'юстоне, - через 5 хвилин у нас буде проблема...
Г'юстоне, - через 5 хвилин у нас буде проблема...

P.S. Далі переходжу до Quantum of Solace (Квант милосердя) і там теж така сама історія з розробкою...

Оцініть пост:
1
Коментарі