7

Need for Speed: Underground [Ностальгічний огляд-історія]

Цей огляд з’явився завдяки моєму попередньому посту і через мою збочену цікавість =)

Хоча спочатку я планував перепройти саме Underground 2, мій наступний експеримент з Underground 1 вийшов з-під контролю — я вже пройшов майже половину гри!
Через це ностальгія заграла новими барвами, і я вирішив трохи виплеснути її сюди і на вас.

Це буде й огляд, і розповідь про знайомство з грою, бо та подія назавжди засіла в моїй пам’яті та серці!

Тоді руки NPC не здавались такими квадратними
Тоді руки NPC не здавались такими квадратними

Було це в 2003-му році. У мене тоді ще не було свого ПК, тож грати доводилось здебільшого на Sega MegaDrive II та PlayStation One.

Але тут несподівано дзвонить мій дядько (ми тоді дуже товаришували на ґеймерському ґрунті) й каже, що в нього з’явився новенький ПК на четвертому "Пеньку" і «ПК-майстер» інсталював йому кілька ігор, з якими тепер треба терміново розбиратися.

Серед них була одна особлива перлина — він назвав її «Нічні гоночки».

Тут я зрозумів, що якщо не кинусь до нього в гості прямо зараз, то просто провалюся під землю.
Тож я прилетів до нього і ми одразу запустили гру...

Стільки років пройшло, а дорогу так і не відремонтували...
Стільки років пройшло, а дорогу так і не відремонтували...

Боже, той початковий "Рон-дон-дон" одразу врізався у вуха, мозок, під шкіру і куди тільки можна, а це ж був лише початковий сплеш-скрін!  

Після перегляду інтро-ролику я потрапив до головного меню де мені запропонували обрати автомобиль і коли я побачив ті автівки, то не повірив своїм очам!

Машини були мов живі фотографії: фарба переливалася відблисками, на ідеально круглих колесах чітко проглядався протектор, фари мали неймовірну деталізацію, а логотипи можна було роздивитися в кожній рисі.

І все це — не в статиці, а в динаміці: машина їхала тунелем підземелля, освітленим денними ліхтарями, світло котрих дуже вигідно падало на авто.

Зараз це може звучати як шизо-маячня, але тоді, після PS One і Sega, це був просто КОСМОС!

Тоді ця менюшка просто вражала!
Тоді ця менюшка просто вражала!

Нарешті я потрапив у саму гонку — і знову «ВАУ»!
Нічне місто вражало: неонові вогні, яскрава реклама, мокрий асфальт з неймовірними відображеннями. А в саундтреку — Rob Zombie з треком Two-Lane Blacktop (саме після знайомства з грою я почав його слухати).

При чому хочу віддати шану й тому, хто працював над містом, бо це не просто звичайні (хоча і красиві) "коробки"! Тут приділили увагу й найдрібнішим деталям: із труб йде дим, якщо ви бачите недобудову, то видно діяльність праці над нею, що проявляється у вигляді спалахів зварки, тощо...

Про саундтрек варто писати окремий огляд: як треба було проникнутися темою гри й так влучно підібрати кожен трек?

Аплодую стоячи тому, хто відповідав за музику!

Це той випадок, коли абсолютно кожний трек на своєму місці і він тобі подобається незалежно від того чи ти слухаєш цей жанр чи ні!

Це просто квінтесенція драйву та атмосфери, котра потім осіла у мене на поличці у вигляді окремого диску.

Куди ж без дівчат в іграх такого жанру?!
Куди ж без дівчат в іграх такого жанру?!

Повернемося до геймплею...

Тут я вперше зіткнувся з керуванням стрілочками!!!

Як же ж правильно прилаштувати ті пальці і покласти на клавіши управління?!

Варіантів було декілька - хтось однією рукою нажимав на стрілку "вперед", а за "вліво/вправо" відповідала вже інша рука, а хтось одразу пілаштувався під керування однією рукою і вміло все виконував. Такі люди мали велику перевагу бо для заїздів у Drag у них вже була вільна друга рука, а ті хто тільки прилаштувались до управління з двох рук дивувалися - а як же тепер перемикати передачі?!

Сміх та й годі, але згадувати це зараз дуже і дуже весело!

Створити свій особистий кузов, зі своїми унікальними малюнками-декалями, прилаштувати неонову підсвітку, затонувати скло, перефарбувати окремо спойлер, гальмівні колодки, прилаштувати диски, котрі тобі подобаються...

Все це того варте і НІХТО такого не міг запропонувати! Дивно, але навіть зараз дуже небагато ігор може надати такі можливості.

Дисципліни теж відрізнялись - розробник зрозумів, що не все крутиться навколо стандартних заїздів по колу і надав можливість урізноманітнити гру.

На моїй пам'ті це перша гра, корта поєднувала Circle, Sprint, Drag та Drift під одним капотом, а тому нудьгувати тут не доводилося.

До того ж наше ЕГО постійно підкармлювали "нагородними" журналами, котрі можна було роздивитися у окремій вкладці меню.

Мої здобутки...
Мої здобутки...

Також, згадуючи цю чи другу частину, не можу трохи не розповісти про "культуру гри" тих часів. 
Обидві частини Underground сильно та надовго закріпилися в ігровій спільноті і тому ці ігри часто можна було побачити у якихось локальних ігрових клубах, котрі, як правило, знаходились у підвальних приміщеннях чи занедбаних дитячих садочках/школах (що навіть назві гри відповідає!)

Так от, багато й часто люди (діти і не лише вони) приходили "на ніч" пограти, бо за ніч треба було менше платити (якщо перевести гроші за годину).
Там геймери заводили окремі облікові записи у грі і робили свої ігрові справи в сподіванні, що вони прийдуть наступного разу і продовжуть свій ігровий прогрес...
Багато хто так думав і то була їх велика помилка, бо завжди знаходилась падлюка, котра продовжувала грати у чужому профілі чи взагалі все видаляла і створювала свою нову гру.
Хто ці люди і навіщо вони це робили?! Питання риторичне!

Літати тут весело, але остерігайтесь дорожнього трафіку
Літати тут весело, але остерігайтесь дорожнього трафіку

Тому був окремий вид гравців, котрі приходили до ігрового клубу зі своїми мишками, ковриками, та ФЛЕШКАМИ чи дисками куди вони і записували свій прогрес, а наступного разу з цього бекапу відновлювали свої сейви.

Ось така нелегка доля була у "гравця-неандертальця"!
Це зараз у вас там всілякі хмарні збереження та інші ніштяки, а от тоді...

Ще пам'ятаю, що декілька друзів запрошували до себе додому аби я пройшом їм якісь гонки, котрі ніяк їм не давалися. І кожного разу я їм пояснював, що якщо у назві написано Need for Speed, то це ще не означає, що неможна користуватися гальмами чи хоча б просто відпускати іноді клавішу "газу" =)

Та поїхали вже!
Та поїхали вже!

Вертаючись до самого Underground...

Революційна гра, з якого б боку на неї не дивись!

Need for Speed: Underground - це те, що поділило жанр гонок на "ДО" та "ПІСЛЯ".

Особисто моя думка така, що EA вже ніколи не змогла перестрибнути планку якості, котру сама ж і створила!

Потім були теж дуже круті Most Wanted та Carbon, але досягти саме таких вершин як Underground 1/2 вони, на мою думку, не змогли. А про "потім" і казати нема чого!

Далі ЕА все намагалась вловити ту "формулу"/"магію", але все дарма.
Різні розробники постійно намагались жонглювати вдалими механіками із попередніх ігор і дійсно було декілька хороших проєктів, але всеодно то вже було не те...

Єдиний, як на мене, недолік грице різноманіття трас. Не те щоб їх було забагато, та й більшість із них — це реверс-версії оригінальних маршрутів або поєднання декількох відрізків різних рівнів в один.  

Але й гра тут дещо про інше — не про кількість трас, а про майстерність відточування навичок.
З другої половини гри швидкості стають справді неймовірними, тож вчасно ухилитися від трафіку треба ще вміти!

А тому дуже вам рекомендую сісти та перепройти цю стареньку NFS!
Або може не перепройти, а хоча б надати грі один з ваших вечорів і приємно провести час.

Ну а хто не грав взагалі, то я навіть не знаю як вам це буде зараз, але спробувати точно варто!

Нижче надаю вам відео того як же ж гра все таки веде себе на емуляторі PCSX2.
Це результат того, як я налаштував гру, а налаштування (кому цікаво) написані в описі відео.

З цього відео і з'явилась ця оповідь!
P.S.
Всі скріни теж з емульованою гри.

P.S.S. Youtube, як завжди, спотворив відео і по ньому важко дійсно оцінити різницю з ПК версією, але мені здалося, що консольна версія вигладає більш чіткіше та менш мультяшно аніж на ПК.

А от в чому вона дійсно програє -  це оновлення відображень на автівці.
Тим не менш, продовжувати проходження я буду саме через PCSX2, що ще раз підтверджує моє судження у попередньому пості.

Оцініть пост:
7
Коментарі
Fray
Fray
02.08.2025, 15:27
(відредаговано)

Перепрошую за багату кількість літер у пості, але інакше не можна було😅 А у вас які історії знайомства з грою? На якій платформі проходили, як керували? Що вразило/засмутило?🤷‍♂️

Reply

Відповісти

AlexTheApple
AlexTheApple
02.08.2025, 17:22

Я тільки на ПК при чому навіть не на батьківському/сімейному, а в дядька 😅 Гра подобалася, але якісь там натяки на сюжет чи подібне взагалі пройшли повз мене Як і система тюнінгу і все інше Мені було цікаво взяти Audi TT, врубити кастомну гонку, поставити побільше кіл і кататися собі в радість :D

Reply

Відповісти

Fray
Fray
02.08.2025, 17:45

Тобто тобі зайшов суто аркадний режим? Ну так є що зараз надолужити 😀

Reply

Відповісти

AlexTheApple
AlexTheApple
02.08.2025, 21:39

Ну кампанію звісно теж ганяв, але суто навмання взагалі не вдаючись у подробиці) Малий був, тож це мене взагалі не цікавило 😅

Reply

Відповісти

Fray
Fray
02.08.2025, 21:48
(відредаговано)

Ой, та годі тобі - які там подробиці?! 😂 Є кілька роликів, щоб хоть щось показати але то такий сюжет, як у першому DOOM. У другій частині з цим трохи краще, але теж не далеко поїхало. Дійсно якісь зачатки сюжету були починаючи з Most Wanted. Там і інформації за лором більше дають і роликів більше і вони вже мають якусь режесуру. 🤓

Reply

Відповісти

CozySoulsliker
CozySoulsliker
03.08.2025, 00:12

А який сюжет потрібен у гонках, ну камон?!) А от як основна фішка гри система тюнінгу пройшла повз тебе я не знаю - значить, ти просто не особливо фанат гонок був) бо такої кастомізації, як в андері, немає більше ніде - можливість наліпити будь-що будь-куди будь-якого розміру, поєднати непоєднуване і зробити свою унікальну тачку на прокачку) це була перша гра яка таке запропонувалаі це був просто відвал бошки)

Reply

Відповісти

Vlados
Vlados
03.08.2025, 10:23

А пізніше вийшов Карбон, який сильно підняв планку тюнінгу і стайлінгу. Помню, як зависав, там величезний вибір того, шо можна наліпити на свою тачку.

Reply

Відповісти

Fray
Fray
03.08.2025, 10:40

У Carbon було круто, що не тільки замінювати деталі можна, а ще й окремо їх налашловувати (довжину, ширину, діаметр колес та інше). Декалі також можна було робити більше/менше та пересувати...

Reply

Відповісти

Vlados
Vlados
03.08.2025, 10:56

Так! Це напевно сама пропрацьована кастомізація тачки в серії. Я звісно не в усі частини грав після Карбону, але кращої ніж в Карбон не бачив.

Reply

Відповісти

Fray
Fray
03.08.2025, 11:08

Мені потім запам'ятались Shift 1/2, The Run, нова версія Hot Pursuite, Rivals, Payback. Це вже були ігри трохи не про те, але пограти в них було цікаво!

Reply

Відповісти

AlexTheApple
AlexTheApple
03.08.2025, 12:04
(відредаговано)

Та мені 10 було, я тупо навмання кнопки клацав 😅 Щодо сюжету - мені особисто потрібна якась мотивація робити те, що робить ГГ Хоча б якась більш-менш внятна відповідь на запитання "Нащо?" Ну і щоб трішки пояснювали чому я саме з цими чуваками змагаюся і чому гонка саме тут У 2-му Underground я пригадую щось таке було🤔

Reply

Відповісти

Fray
Fray
03.08.2025, 12:13

Звісно, там є декілька постановочних роликів, щоб тобі вже занадто не було нудьгувати, але зробили їх у цій грі відверто халтурно. Їх дуже мало, вони коротеньки й зовсім не розкривають персонажів - просто шаблоні репліки від картоних NPC.

Reply

Відповісти

Fray
Fray
02.08.2025, 23:11
(відредаговано)

Перезавантажив інший ролик (тепер із музикою), щоб можна було відчути весь той кайф від саундтреку. 🤘 Якраз чітко 2 пісні на заїзд вийшло. 💪 P.S. Ще питаннячко до адміністрації чи до когось, хто тут вже давно сидить... Ось коли завантажуєш скрін, то під ним з'являється поле де можна зробити допис до знятка, але коли він вивантажується, то той допис не видно. Що я роблю не так чи що додатково потрібно зробити?! 🤷‍♂️

Reply

Відповісти

CozySoulsliker
CozySoulsliker
03.08.2025, 00:07
(відредаговано)

Аналогічно про допис під скріном - він зникає... Взагалі ще додав би, що з телефону незручно поститити, бо коли копіюєш текст із нотаток і вставляєш його сюди - він не розбивається на абзаци автоматично і його неможливо форматувати, доводиться вставляти окремо по кожному абзацу. Було б не погано також додати можливість збереження чернеток , якщо ти не маєш часу дописати пост прямо зараз, наприклад, якщо ти почав його писати на сайті.

Reply

Відповісти

Fray
Fray
03.08.2025, 00:35

Чернетки - це крута тема! 💪 Я теж за такий апгрейд! 👍 Ну і , все ж, хотілося б з цими дописами під скрінами розібратися... 🤓

Reply

Відповісти

LLeeepps
LLeeepps (Назарій Семенюк)
03.08.2025, 09:47

З приводу чернеток то виглядає як хороша ідея, подумаю над реалізацією.🤔 А з приводу форматування, то щойно спробував з нотаток вставити і текст розбився на абзаци, як і в нотатках був розбитий. Також при виділенні меню для форматування зʼявляється. Можете трохи детальніше описати цю проблему?

Reply

Відповісти

AlexTheApple
AlexTheApple
03.08.2025, 12:06

у вас в беклозі не було чорнеток? 🤯 З чорнетками я мабуть вдвіччі більше постів нафігачив би В принципі текст можна і в нотатках десь написати, а от із зображеннями складніше Наприклад, з того ж самого Google Doc вони не вставляються просто так. Треба наново їх скрінити Тому чорнетка має сенс

Reply

Відповісти

Fray
Fray
03.08.2025, 12:17

Ну от я теж спочатку в нотатках пишу, але потім тут всеодно по 100 разів все змінюю та виправляю 🤣 Не знаю як з цим боротися 😅

Reply

Відповісти

LLeeepps
LLeeepps (Назарій Семенюк)
03.08.2025, 09:44

Вони показуються якщо навести мишкою на картинку і потримати, це підпис картинки який здебільшого для SEO оптимізації потрібен. Але за це неодноразово писали, тому сьогодні зроблю апдейт, щоб у постах від спільноти цей текст показувався під картинкою

Reply

Відповісти

Fray
Fray
03.08.2025, 10:43

Просто під картинкою буде саме "воно"! 👍

Reply

Відповісти

LLeeepps
LLeeepps (Назарій Семенюк)
03.08.2025, 11:26

Вже відображається)

Reply

Відповісти

Fray
Fray
03.08.2025, 11:44

Ооо - це вже діло! Дяка за класне оновлення! 💪👍

Reply

Відповісти

AlexTheApple
AlexTheApple
03.08.2025, 12:06

Каєф 😎

Reply

Відповісти

CozySoulsliker
CozySoulsliker
03.08.2025, 00:03

Ааа, я казав, що перший андер топовий!) не те, щоби другий поганий, звісноя в другому я теж літав, але перший прям скажений. От тільки щодо Most Wanted 2005 не згоден - якраз він і є квінтесенцією NFS, бо він майстерно поєднав андеграунд, відкритий світ і втечу від поліції. Карбон був не поганий, я навіть його пройшов, але вже не такий скажений. Про стріт я оцінив вже років через десять після його виходу - і він хорош, це була свіжа і непогана ідея відмовитися від вуличних гонок і спробувати щось нове.

Reply

Відповісти

Fray
Fray
03.08.2025, 00:32

Ну я не зовсім про те мав на увазі, коли писав про Most Wanted. Я ж зазначив, що гра була крута і вона дійсно вміло поєднувала нові й старі механіки, АЛЕ того "ВАУ" ефекту, котрий вперше справляв Underground він вже не міг надати. Принаймні, коли я вперше запустив Most Wanted, то щелепа вже не відпадала, бо на той час вже вийшло багато мастодонтів ПК індустрії, котрі показали багато й багато всього крутезного.

Reply

Відповісти

CozySoulsliker
CozySoulsliker
03.08.2025, 01:10

Ну ні, NFS залишалася єдиним мастодоном в гонках і Мост Вонтед чекали прям всі, я ще пам'ятаю в демку грав до виходу, яку поширювали у журналі ШПИЛЬ! Як раз MW ще видав найВАУ з усіх Вау, з його графікою, катсценами з реальними акторами (хто не хотів ту кудряву білявку :) ), перегонами з поліцією, які взагалі топово зроблені. Та із самого початку, з першої гонки, коли ти на БМВ їдеш і пробиваєш шини - мурашки прям були від епіку. А потім ці жетони те, що ти можеш виграти машини своїх супротивників, піднімаєшся у рейтингу найрозшукуваніших , коли треба тікати від поліції на п'ятому рівні то взагалі жесть! Та ну, мост вонтед офігезний був :) то тобі просто після андеру треба пройти його - якраз новий ретро-огляд напишеш)

Reply

Відповісти

Fray
Fray
03.08.2025, 10:56

Ну я ж особисто за себе кажу! Під "мастодонтами" я не маю на увазі саме гонки - кажу про HL2, DOOM 3, Far Cry... Тобто ігри за рівнем графіки того часу, де вже було дуже круте освітлення, тіні та інше. Тому графічно Most Wanted на мене не справив такого враження як U/U2 свого часу. Щодо поєднання фішок та механік - я згоден з тобою але є одне АЛЕ... Все це я вже бачив у тій самій франшизі! Копи вже були у Hot Pursuit, відкрите місто я вже побачив у Underground 2, кастомізація була у Underground 1. Тобто так - вони дуже кльово та розумно змогли все це поєднати і грати дійсно цікаво, а нові приколи, як от замедлення часу чи відбирання авто суперника через картки, додавали ковток свіжого повітря, АЛЕ, тим не менш, майже все це я вже бачив! Тому, безумовно, гра крута, але того враження мені вже не змогла надати!

Reply

Відповісти

Fray
Fray
03.08.2025, 13:12
(відредаговано)

Бляха! Вирішив дід згадати босоноге дитинство - знов шлю прокльони на той тунель із колонами! 🤣 Це добре, що я зараз психічно стабільний та спокійно на все реагую, а тоді я був відправив ПК у "нокаут". Прийшлося відюху змінювати 😱

Reply

Відповісти