Project: Snowblind чи Deus Ex: Clan Wars, який так і не з'явився

Невідомо, чому так трапляється, але культова серія Deus Ex завжди не виправдовувала очікувань видавництва щодо прибутків.
Багатьом людям подобаються ігри Deus Ex — сетинг, імерсивність, сюжет — але продажі залишаються невисокими.
То до чого тут Deus Ex взагалі?
Справа в тому, що перші дві частини культових кіберпанкових ігор не виправдали очікувань, а ця гра планувалася як третє продовження серії. Видавництво вирішило, що якщо попередні ігри продавалися не так, як їм хотілося, то причина — у складності, наповненні та структурі. Тож вони почухали свої макітри й вигадали неймовірний план — надійний, як швейцарський годинник!
Одна з «мудрих» голів запропонувала все спростити, мовляв, тоді гравці самі потягнуться. А якщо додати мультиплеєр — взагалі буде «бомба-пушка-петарда»! А щоб відхреститися від попередніх провалів, вирішили позбутися назви Deus Ex: Clan Wars і охрестити нову гру Project: Snowblind.

Чесно кажучи, у 2005-му ця гра якось пройшла повз мене (рік релізу: 2005; PS2/Xbox/PC), і дізнався я про неї нещодавно, тож мені невідомо, чи була вона успішною, чи також провалилася. Можу лише описати, чим вона є зараз — це просто середній бойовик із оглядкою на свій вік. Від Deus Ex тут залишилося лише відчуття недалекого майбутнього та аугментації.
Сюжет можна описати в одному реченні: один злодій вирішив, що техніка, аугментації й технічний прогрес псують людей, тож треба позбутися всього цього; щоб досягти мети, він заклав електромагнітні бомби в великих містах, які назавжди виведуть з ладу всю електроніку.
Ви ж граєте за солдата, який майже загинув під час першої операції й був «покращений» майже як Адам Дженсен або Алекс Мерфі.
Героя звуть Нейтан Фрост, і на його плечі покладено завдання врятувати світ — тим паче тепер це й у його власних інтересах, бо він сам став аугментованим.
Геймплей відповідає стандартам консольних шутерів того часу. Маємо лінійну структуру з невеликими відхиленнями від головного маршруту. Можна знайти не дуже приховані або зовсім неприховані вентиляційні ходи, які ведуть до патронів/здоров’я, транспорту або робота. Так, тут є транспорт, але використовувати його ви майже не будете — і потреби в цьому немає, бо ви й так добре справляєтеся з ворогами.

Арсенал доволі широкий: пістолет, гвинтівка, автомат, що випускає самонавідних ботів, дробовик, снайперська гвинтівка, міноукладальник, базука та навіть гравіщуп. Кожна зброя має альтернативний режим вогню. Є також пістолет, який стріляє дротиками: якщо влучити дротиком у відповідну панель або ворожого робота, можна зламати ту панель або «хакнути» робота. Перше допоможе відкрити двері або вимкнути лазери, а другого можна взяти під свій контроль і використати проти ворогів.
Системи прокачування як такої немає, але можна знайти апгрейди для здоров’я та енергії, яка використовується для аугментацій. Самі аугментації не вирізняються особливою оригінальністю: є суперреакція (уповільнення часу), щит, що поглинає ушкодження, невидимість для обходу камер відеоспостереження, тепловізійне бачення для пошуку невидимих супротивників тощо.
Із консолей перейшла й система збереження прогресу, хоча вона і нестандартна. Контрольними точками є переходи між рівнями, а всередині місій можна знайти кімнати збереження — і вони працюють необмежену кількість разів. Проте бігати до них по кілька разів не доведеться: рівні невеликі, та й вас так просто не вбити.

Технічна сторона гри
Ось цей момент — найболючіший для гравців!
Якщо запускати ПК-версію, придбану в Steam, «з коробки», вас спіткають дуже неприємні й доволі часті краші без очевидної причини.
На сторінці гри є кілька посібників, які нібито мають допомогти, але насправді жоден з них не усуває помилок гри. Більшість рекомендацій — типові поради зі сумісності: запуск під старішою версією ОС або примусовий запуск гри на одному ядрі. Повірте — це не допомагає.
Що дійсно допомагає (і чого в тих посібниках чомусь немає) — програма dgVoodoo. Вона дозволяє запускати цю стару гру через сучасний DirectX 11, і на цьому API аварій практично не трапляється.

Ну і я був би не собою, якщо б не перевірив гру і на емуляторі — і знаєте що?
На PCSX2 гра працює чудово: для цієї версії є widescreen-патч, а також HD-текстур-пак. Скріншоти у пості саме з цієї консольної версії.
А ось тут порівнялька картинка з ПК-версією гри:

Отже: консольна версія виглядає чіткіше і має адекватний широкоформатний вигляд. Єдиний малесенький незручний момент — незмінений HUD (він лишається трохи розтягнутим).
Тож вирішувати вам: більш красивий вигляд з консольною версією (але без нативної підтримки миші) або ПК-версія зі звичним керуванням, котру треба "лікувати" через dgVoodoo і без widescreen режиму бо широкоформатний патч використовує .dll із тим же найменування, що і dgVoodoo.

Висновки
Project: Snowblind — це спроба переорієнтування амбітного кіберпанк-продовження Deus Ex у більш «дружній» до масового гравця екшен.
В цілому — це непоганий консольний екшн-шутер (але не шедевр), який міг бути чимось більшим, але не став через невдале рішення видавництва та загубився в купі таких самих середнього пошиву ігор.
Тим не менш, гра може зацікавити фанатів Deus Ex та прихильників кіберпанк сетингу або таких «психів», як я, що полюбляють різний старий ігровий мотлох. =)
