Test Drive 4+5 [Ретро-огляд: як серія еволюціонувала на PS1]

Після проходження Test Drive 6 та Test Drive: The Brotherhood of Speed я вирішив допройти всі частини серії, які вийшли в епоху PlayStation One — інакше виходив якийсь неповноцінний досвід: не зрозуміло, як саме серія увірвалася на PlayStation і чи встигла еволюціонувати за час свого життя на цій платформі.
Цього разу — огляд «2 в 1»: розглянемо Test Drive 4 і Test Drive 5, а також трохи повернемося до TD6.
1997 — на PlayStation One раптово з’являється Test Drive 4
Чому «раптово»? Тому що востаннє частина серії виходила ще у 1990 (Test Drive III: The Passion), причому ще на DOS.
Видавець Accolade вирішив «змахнути пил» зі своєї старої франшизи й вийти на сучасні платформи того часу — PlayStation та ПК з Windows 95.
Розробник — Pitbull Syndicate.
Концепцію не міняли: це аркадні перегони проти ШІ на дорогах, що імітували реальні міські траси. Маршрути були заповнені трафіком і поліцією, яка могла почати погоню, якщо помічала порушника.
Єдиною суттєвою зміною був акцент на зовнішню камеру - тепер ви могли роздивитися свою автівку і продуктивність самої гри - перші частини гри йшли на своїх платформах з фпс, котрий міг бути менше 10!!!
Так - у це складно повірити і ще складніше усвідомити, але тоді це було нормою (вже уявляю очі власників моніторів з частотою у 240Гц)

Автівок у грі стало більше: тепер в автопарку було 14 машин (не 2-3, як в перших частинах) — для кінця 90-х це вражало. Усі вони були ліцензованими — супер-кари й масл-кари.
На релізі пресі найбільше подобалась візуальна складова і незвично довгі етапи: це не заїзди по колу, а швидкі поїздки від точки A до точки B. Ідея з трафіком і поліцією також сприйнялася позитивно.
До дратівливих моментів віднесли управління. Загалом воно адекватне, але якщо хтось із опонентів зачепить тебе або ти зачепиш узбіччя, машина може піти в некерований «пірует», з якого дуже важко вийти — і це практично гарантує останнє місце в заїзді. Через це, до речі, раніше похвалений трафік іноді дратував через часті зіткнення.
Дивним для мене виявився і той факт, що на пізніх етапах гри ШІ може використовувати автівки, котрі ви можете отримати лише як винагороду за проходження того турніру де ви ті машини і побачили, а найдивніше те, що після оримання цих бонусних машин ви все одно не зможете їх використовувати у сюжетних чемпіонатах. Їх роль зводиться лише до транспорту для режиму Single Race. Якось це не логічно!
До мінусів додам ще звук — саме якість звуку на PS1: він виглядає блякло й «з якоїсь діри». Можливо, на ПК ситуація краща — у деяких відгуках саунддизайн хвалили, але на PS1 це дійсно жах (слухай у відео).

Сучасному гравцеві TD4 усе ще може здатися цікавою забавкою, але поріг входження високий: гонки важкі, перші місця даються нелегко. Система збереження тут «халтурна» з погляду сьогодення: якщо починаєш турнір, то треба пройти його за один захід — збережень між заїздами немає, а в турнірі мінімум 5–6 гонок. Також дивно, що немає можливості перепройти конкретну гонку: зіткнення з трафіком може зруйнувати весь турнір, а збережень між гонками, нагадаю, НЕМАЄ.
На емуляторі ситуацію рятує «save states», але на «оригінальному залізі» це була б справжня мука — якщо хтось пройшов TD4 на справжній PS1 у той час, моя тобі шана!
Висновок по TD4: експериментальна гра серії на новій платформі від нового розробника (Pitbull Syndicate).
Є свої плюси й мінуси. Дратівливих моментів трохи більше, але, як би там не було, людям гра сподобалась і продажі були досить великі (~850k копій), а тому продовження не забарилося.
1998 — виходить Test Drive 5
Розробник той самий; команда врахувала попередню критику й масштаб проекту зріс.
- Автопарк збільшився до 28 машин (було 14). Моделі деталізованіші.
- Локації та маршрути доопрацьовані: заїзди стали різноманітніші, їх кількість зросла до 18 (було 6).
- Робота над звуком призвела до помітного покращення: претензій до якості стало значно менше, трек-лист розширено.
- Управління переробили — машину стало легше контролювати; знос і виведення з заносу тепер простіше виправляти.
- Система збереження теж виправлена: тепер можна зберегти прогрес після кожної гонки.
Однак дивно, що й досі немає окремої кнопки «RETRY» для перегравання гонки!
Є своєрідний «костиль»: можна пройти гонку, зберегтись в кінці, почати наступний етап і, у випадку провалу, вийти в головне меню та завантажити попередній сейв — але чому не додати просту можливість перезапустити трасу одразу — незрозуміло.

Зробили регрес поліції: офіцери тепер ганяються лише за тобою. У попередній частині патруль міг підхопити першого, кого помічав — це здавалося логічнішим, а в TD5 цей момент змінили.
В цілому гра зроблена за канонами сиквелів - все те саме, але більше та ефектніше.
Test Drive 5 - це така-собі покращенна версія Test Drive 4.
І тут можна було б подумати, що гра повинна була принести ще більше коштів, але ні.
Цього не сталося через те, що на ринку, приблизно у той самий час, з'явився NFS 3: Hot Pursuit і як би Test Drive 5 не перевершувала Test Drive 4 але з Hot Pursuit тягатися не могла.
Іронічно, але саме Test Drive дав поштовх для появи Need for Speed, після чого сам втратив лідерство і опинився в тіні свого наступника. «C’est la vie»
TD6 у свою чергу став останнім «цвяхом» у кришку труни серії на PS1: він майже не еволюціонував і продовжував топтатися на місці, тоді як NFS ставала все кращою й кращою.
Потім і з NFS сталася біда, але це вже зовсім інша історія...

Загальний висновок
Сьогодні ці ігри — скоріше музейний експонат, ніж сучасна розвага, але якщо заглибитися в епоху серії, радив би саме Test Drive 5 — вона найзбалансованіша і найприємніша для проходження.
Я не вважаю TD4/5/6 поганими — це продукти свого часу, до яких сучасному гравцю треба підходити з розумінням епохи!
Test Drive 4 [Відео геймплею]
P.S. Хочу ще раз підкреслити, що у Test Drive 4 просто якась скажена складність, якщо грати НЕ через емулятор, а як було задумано - через відсутність сейвів після гонки і через те, що весь турнір треба проходити за одну сесію, гра перетворяється на каторгу!
На цьому відео я, заради чистоти експерименту, проходив гонку за "один дубль" (без використань швидких сейвів) і пройти цей етап на перше місце (а в цьому кубку лише так можна пройти далі) вийшло аж з 7-го разу! З сьомого, рідна матинка, РАЗУ, а це ж лише одна гонка із багатьох, що є у турнірі!!!
Я не уявляю як можна було пройти цю гру на оригінальній PS One! Якщо ви подивились відео повністю, то бачили скільки підступних ситуацій там було, а це ж було саме вдале проходження цієї гонки!
Test Drive 5 [Відео геймплею]
Далі йде перша частина Test Drive: Unlimited. Знов є дві версії - для ПК/Xbox360/PS3 та для PS2/PSP і, як завжди, вони відрізняються. Хто проходив гру? На якій платформі краще грати (графіка значення не має), де експірієнс краще?
Відповісти
Я проходив лише на PSP TDU. Не знаю, як на інших платформах грається, але на PSP - це одна з найкращих гонок. До речі, пробували Midnight Club? Я собі десь з рік тому купив PS3 для колекції і вирішив вперше пограти Midnight Club Los Angeles і вона навіть зараз грається дуже круто, шкода що раніше для себе не відкрив цю серію. Хоча що ще можна було очікувати від старих Rockstar
Відповісти
До Midnight Club ще не дійшов, але подібну L.A. Rush вже скачав.
Відповісти
Про LA Rush не чув раніше, а от Midnight Club рекомендую пограти. Я б і сам з радістю пограв зараз, але на PS3 FPS не дуже стабільний, від цього дивний інпут лаг, що для гонки дуже критично. А з ПК-подібного заліза з емулятором в мене лише Steam Deck, а він емуляцію PS3 не вивозить
Відповісти
Так у Midnight Club Los Angeles стоїть статус лише "Ingame" https://rpcs3.net/compatibility?g=Midnight+Club#jump Тобто вона може і працює, але потребує дійсно потужного заліза. Треба подивитись на ютубі як воно... Бачу, що на PSP через емулятор гра нормально робе, але чи відповідає мобільна версія повноцінному експірієнсу - питання...
Відповісти
Спробував емулювати, але результат дуже не дуже! Зате скачав третю частину - раніше теж не проходив.
Відповісти