Компанія Alinea Analytics представила аналітичний звіт за 2025 рік, в якому підбила підсумки за найрезультативнішими ігровими релізами та фінансовими досягненнями платформи Steam.
Найпопулярніші ігри 2025 року
На підставі зібраної статистики найпопулярнішим релізом 2025 року став шутер Battlefield 6, який, на думку експертів, символізував повернення серії до її класичних коренів. Гра зуміла залучити понад 26 мільйонів користувачів, тоді як продажі стандартного видання перевищили позначку в 20 мільйонів копій.

Другу позицію в рейтингу зайняв перезапуск skate., який аналітики охарактеризували як справжній культурний феномен. Завдяки умовно-безкоштовній моделі поширення проєкт зміг зібрати аудиторію в 23 мільйони гравців. Фахівці відзначають, що гра з часом перетворилася на повноцінне соціальне середовище: щоденна онлайн-аудиторія стабільно перевищувала 750 тисяч осіб. Третє місце дісталося несподіваному хіту R.E.P.O., що налічує 19,6 мільйона гравців і підтвердив високий інтерес аудиторії до кооперативних хорорів.
У число п'яти найпопулярніших ігор року також увійшли симулятор скелелазіння PEAK і футбольний симулятор EA Sports FC 26. PEAK змогла зацікавити 15 мільйонів користувачів Steam багато в чому за рахунок інтеграції голосового чату і активного поширення контенту в соціальних мережах. EA Sports FC 26, в свою чергу, продемонструвала суперечливі результати: продажі копій знизилися на 15%, проте загальний дохід зріс завдяки інтенсивній монетизації режиму Ultimate Team.
Окремий розділ звіту був присвячений фінансовим підсумкам самої платформи Valve. Загальний виторг Steam у 2025 році склав 17,7 мільярда доларів, що на 15% більше, ніж роком раніше. При цьому аналітики відзначили, що всупереч поширеній думці основну частину доходу забезпечили преміальні ігри - 78%, а не умовно-безкоштовні проєкти. На інді-сегмент припало 25% всього виторгу, що еквівалентно приблизно 4,5 мільярда доларів.

Серед незалежних релізів найбільші фінансові результати показали Schedule I, R.E.P.O., PEAK, Escape from Duckov і довгоочікувана Hollow Knight: Silksong. Сукупний виторг цих п'яти ігор перевищив 500 мільйонів доларів. Експерти пов'язують успіх інді-ігор з акцентом на створення яскравих і незабутніх ігрових ситуацій, якими користувачі охоче діляться з друзями і в соціальних мережах, забезпечуючи тим самим ефект безкоштовного просування.

Також у звіті наведено статистику продажів інших помітних релізів року. Expedition 33 розійшлася тиражем у 6,1 мільйона копій і отримала додатковий приріст інтересу після перемоги на The Game Awards 2025. Екшен Monster Hunter Wilds наблизився до показника в 11 мільйонів проданих копій, проте аналітики зафіксували більш швидкий відтік аудиторії в порівнянні з Monster Hunter: World. У свою чергу, Split Fiction подолала планку в 5 мільйонів копій, при цьому понад третина всіх гравців припала на ринок Китаю.

