7

Опитування GDC: розробники про нейромережі, платформи та мікротранзакції

Результати дослідження відображають думки розробників щодо використання нейромереж, масових звільнень і не тільки.

Опитувані

Для опитування організатори знайшли три тисячі працівників ігрової індустрії. Якщо розглянути досвід, то 62% з них працюють у геймдеві вже понад п'ять років. Більшість займаються геймдизайном, програмуванням і управлінням, але також в опитуванні брали участь і рекламні фахівці, звукорежисери, художники і не тільки. Якщо говорити про компанії, то 32% опитаних працюють в інді-студіях, 18% - AAA-студіях, 11% - AA-студіях, 7% - фрілансери. Опитування проводили ще в жовтні 2023-го, але результати представили днями.

Платформи

Організатори запитали для яких платформ зараз розробляють свої проекти опитані, а також до яких платформ придивляються найбільше. Як і в минулі роки, лідирує ПК.

Примітно, що неанонсована Switch 2 набрала в першому опитуванні 8%, а в другому 32%. Тобто розробники підтверджують, що вже роблять ігри для наступної консолі Nintendo, хоча сама компанія відмовляється визнавати її існування.

Також зазначимо, що активніше девелопери цікавляться PlayStation 5 (41%), ніж Xbox Series. Нижче - детальні результати з урахуванням того, що респонденти могли вибрати кілька варіантів відповіді.

Поточні проєкти

Поточні проєкти

Що цікаво на майбутнє

Що цікаво на майбутнє

Рушії

На арені все ще два фаворити - Unreal Engine і Unity. Обидва набрали 33%, коли розробників запитали на чому вони створюють поточний проєкт. Цікаво, що позиції другого не просіли навіть після гучного скандалу з платою за кількість завантажень.

На третьому місці за популярністю власні рушії студій із результатом у 14%. Надія ентузіастів із відкритим кодом Godot завоювала вже 3% опитаних розробників.

Також організатори опитування зазначили, що 7% девелоперів зіткнулися зі зміною рушія торік, а 28% обговорювали подібний крок протягом цього року. У більшості випадків йшлося про те, щоб піти від Unity і Unreal Engine у бік Godot.

Рушії

VR-сегмент

З опитаних розробників лише 53% працюють над іграми, які використовуватимуть віртуальну або доповнену реальність. Провідна платформа тут - Meta* Quest (34%), а шолом від Valve набрав 26%. Замикає трійку гарнітура від Sony з 15%.

Примітно, що розробників зараз окуляри Apple Vision Pro цікавлять сильніше, ніж шолом PlayStation VR2.

Поточні проєкти

Поточні проєкти

Інтерес розробників

Інтерес розробників

Нейромережі

Нейромережі або генеративний штучний інтелект - головна тема для обговорень в індустрії просто зараз. Користуються цими інструментами особисто 31% з числа опитаних, а ще 18% - бачили, як це роблять колеги.

Але цікаво в цьому опитуванні інше. Розробники розповіли, в яких сферах використовуються нейромережі найчастіше зараз. Найпопулярніша відповідь - "Бізнес і фінанси" (44%). Студіям схоже майже не цікаві інструменти для генерації картинок і звуків. Варіанти "візуальне мистецтво" і "звук" набрали 16 і 14% відповідно. Хоча очевидно, що цими функціями активно користуються маркетологи студій.

Також 84% опитаних стурбовані етичною стороною застосування нейромереж. У звіті є кілька анонімних цитат, де одні розробники визнають необхідність впровадження генеративного ШІ для автоматизації рутинних процесів, а інші просто кажуть, що ненавидять ці технології.

Нейромережі

Бізнес-модель

Ще респондентів запитали про методи монетизації проєктів, над якими вони зараз працюють. Найбільшою популярністю користується варіант відповіді "Цифрова гра преміум-класу" (51%), так розробники відзначають проєкти, які потрібно одноразово купувати в цифрових магазинах.

На другому місці "Безкоштовні для скачування" проєкти (32%). Наступні місця поділили допоміжні методи заробітку, такі як продаж DLC (24%), фізичних копій (21%), внутрішньоігрових предметів (21%) і внутрішньоігрової валюти (19%).

Організатори зазначили, що розробники, як і раніше, неохоче використовують блокчейн-технології для монетизації та підписки з преміальними бонусами, як у Fallout 76.

Бізнес-модель

Звільнення

Ще одна велика тема минулого року. Згідно з опитуванням, третина респондентів зіткнулася зі звільненнями у своїй студії або втратили роботу особисто. Триваюча низка реструктуризацій підкосила впевненість розробників у завтрашньому дні - 56% опитаних занепокоєні тим, що звільнення будуть у їхніх компаніях у найближчий рік.

Нижче - кілька анонімних цитат зі звіту, які ілюструють думку девелоперів про причини скорочень і перспективи.

Під час пандемії студії зростали занадто швидко. Зараз, під час кризи вартості життя, люди витрачають менше грошей на ігри. Бульбашка, на жаль, лопнула. Сподіваюся, скоро з'являться нові стартапи, які змінять назавжди процес створення ігор і більші студії підуть за ними.
Сподіваюся, що все це призведе до того, що люди стануть охочіше об'єднуватися в профспілки. Якщо роботодавці не отримуватимуть відсіч, то ми побачимо ще більше масових звільнень.
Коментарі
Вибір емоджі