Clair Obscur: Expedition 33 несподівано став одним із головних відкриттів 2025 року - це перша покрокова RPG від французької студії Sandfall Interactive. Над грою працювала команда з 33 учасників (або, як з гумором підкреслюють самі розробники, 32 людини і собака). Гра здивувала насиченим сюжетом, нестандартною візуальною подачею та оригінальною системою боїв, що відразу привернуло увагу гравців по всьому світу. Нещодавно до числа шанувальників гри долучився й один із найвідоміших розробників сучасної індустрії - Ніл Дракманн.
Відгук Ніла Дракмана про Clair Obscur: Expedition 33
Ніл Дракманн, креативний розум, що стоїть за The Last of Us, поділився в соціальних мережах знімком фінальних титрів Expedition 33 і залишив під ним натхненний коментар. Він охарактеризував гру як "однією з найбільш зворушливих і креативних історій за довгий час", підкресливши, що вона залишила у нього сильні емоції. З огляду на репутацію Naughty Dog і її прагнення до глибокого сторітелінгу, такі слова звучать особливо значуще.

Для Sandfall Interactive - це визнання рівня найвищої нагороди. Адже йдеться про схвалення від автора Uncharted 4 і The Last of Us. До того ж, Clair Obscur: Expedition 33 вже отримала безліч позитивних відгуків від гравців на різних платформах. Як розповіли самі розробники, атмосфера свободи та імпровізації всередині колективу зіграла ключову роль, особливо в роботі з акторами.
Висловлена підтримка від Дракманна може стати важливим стимулом не тільки для самої Sandfall Interactive, а й можливо, вплине на майбутні проєкти Naughty Dog, зокрема на вже анонсовану Intergalactic: The Heretic Prophet. Не виключено, що Expedition 33 стане новим еталоном у жанрі емоційно насичених рольових ігор.
Clair Obscur: Expedition 33 — це справжній прорив для жанру RPG! 🎮 Дуже круто бачити, що навіть такі легенди, як Ніл Дракманн, відзначають гру за її емоційність та креативність. 🤩 Вражає, як невелика команда змогла створити настільки глибоку історію та унікальний візуальний стиль. 🎨 Після такого відгуку ще більше захотілося пройти гру — сподіваюся, вона стане новим орієнтиром для розробників сюжетних ігор. 🚀
Відповісти